ייעוץ עסקי למסעדות

ייעוץ עסקי למסעדות

אחד התחומים היותר מבוקשים כיום במדינת ישראל הינו ענף המסעדנות המושך אליו קהל רחב היקף ואינו דורש למראית עין הכשרה מדויקת כמו בתחומים עסקיים אחרים. מסעדות קיימות במגוון רחב מאוד של אפשרויות החל מדוכני מזון ניידים ועד למסעדות קולינריות זוהרות, אבל ככל שההיצע עצום כך גם קיימת סכנת נפילה גבוהה.

עסקי המסעדנות תלויים במשתנים רבים אשר מושפעים לא רק מהמצב הכלכלי העולמי אלא גם מהמצב הביטחוני, המצב הסוציו-אקונומי, יוקר המחיה במדינת ישאל ועוד. עם זאת, ניתן לראות מסעדות משגשגות אשר נמצאות בשוק כבר שנים רבות ונוחלות הצלחה וזאת בזכות אבחון עסקי נכון, תכנון מוקפד של תכנית עסקית וראייה כוללנית של שוק המסעדנות הארצי.

תכנון מקדים וראייה היקפית

כל עסק הוא הרפתקה בעלת נקודות חיוביות ושליליות. כאשר מדובר בענף המסעדנות מומלץ מראש להיוועץ עם יועץ עסקי אשר יכוון נכון, יבנה תכנית עסקית ברורה, יעריך את גורמי הסיכון מול חתך השוק ויביא תמונה מלאה להצלחה כלכלית ולשגשוג עתידי של המסעדה.

על מנת להביא מסעדה למצב בו ישנה הצלחה ורווחים יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים מכריעים:

  • מהו הרעיון העומד מאחורי המסעדה – האם מדובר בזיכיון? האם זו מסעדה חדשה עם קונספט ייחודי? מה קהל היעד עבור המסעדה.
  • היכן ממוקמת המסעדה – מיקום, מיקום, מיקום. לא סתם משתמשים באמרה הזו מכיוון שכמות החשיפה למסעדה תלויה באופן וודאי במיקום שלה כמו באזור בילוי, מרכז מסחרי או אזור עם משרדים.
  • מצב סוציו-דמוגרפי – מאפיין זה תלוי במיקום המסעדה, אך יש לראותו כחלק נפרד מאחר והוא נקשר באופן ישיר עם הוצאות המסעדה. כאשר נבחר מיקום מסוים יש לראות מה הוא כולל מבחינת מיסים, עלויות שכירות, מתחרים פוטנציאלים ועוד.

תכנון כלכלי

מסעדה היא עסק השואב כספים בכל עת בין אם מדובר במסעדה חדשה לגמרי או שמא מסעדה קיימת אשר עברה לידיים חדשות. בשונה מבתי עסק אחרים, כאשר רוכשים מסעדה יש להתחשב בצרכים החדשים שלה ובעלויות הפיננסיות כמו:

  • הוצאת היתרים ורישיונות הכרוכים בבירוקרטיה לא קטנה והוצאות עבור דמי פתיחת תיקים במשרדים שונים.
  • שיפוץ כללי – כאשר נכנסים למסעדה ישנו רצון לחדש, לשפר את המראה ולהפוך אותה למשהו ייחודי על ידי החלפת ריהוט, מטבח משודרג וגם שילוט חיצוני בולט וחדשני הנעשה על ידי חיתוך בלייזר. ההשקעה הכספית בפן זה איננה מבוטלת והיא דורשת משאבים של זמן וכסף.
  • רכישת ציוד פנימי – בלאי של ציוד במסעדות או רכישה חדשה לגמרי מחייבת תכנון פיננסי מדיוק.
  • חידוש מלאים – מסעדה הינה עסק הדורש חידוש כל הזמן על ידי רכישה של מוצרי מזון ושתייה. זהו עסק מתגלגל שאת הוצאותיו הקבועות יש לצפות מראש.

ייעוץ עסקי למסעדות

התייעלות עסקית ורווחיות בענף המסעדנות ניתן לראות בכל עת על ידי בתי עסק מצליחים אשר בוחרים לקבל ייעוץ עסקי. בתי עסק כמו מסעדות נמצאים באופן מתמיד בתהליך של צמיחה וגדילה כאשר בעזרת יועץ עסקי יביא למינוף העסק במובנים הבאים:

  • הגדרת מיקום כדאי עבור המסעדה תוך התחשבות בקונספט הראשוני.
  • הפקת דו”ח תקציב עתידי לשיפוץ או עיצוב המקום.
  • הכנת תכנית עסקית אשר תמפה את העלויות הראשונית לטווח הקצר ולטווח הארוך של המסעדה.
  • הגדרה מובנית של עלויות תפעול המסעדה באופן רציף.
  • תכנון צוותי עבודה תוך אבחון כוח אדם.
  • תמחור נכון של המנות המוצעות בתפריט בהתאם לאזור הסוציו-דמוגרפי.
  • מציאת האמצעים הנכונים לפרסום ושיווק של המסעדה.

ליווי עסקי

כחלק מהתהליך הכולל של ייעוץ עסקי קיים גם ליווי של המסעדה לאורך תקופה מסוימת. לאחר שהוצבו היעדים, תומחרו המוצרים, נשכר צוות עבודה שלם לתפעול המסעדה והיא פונה אל הקהל יש להביט בה כרגע כמו אל כל בית עסק הדורש השגחה כדי להגיע לא רק להצלחה מידית אשר תכסה את ההוצאות הראשוניות אלא גם תשאף להצלחה עתידית והמשך שגשוג כלכלי בטווח הארוך.

כדי לשמור על המסעדה כעסק ריווחי נעשה תהליך של ליווי עסקי על מנת לכוון בצורה מקצועית ואובייקטיבית את נתוני המסעדה מול הגורמים העומדים מולה. היכולת של בעלי ומנהלי מסעדה להיות גמישים במשך הזמן תוביל לכניסתם של אסטרטגיות ייעוץ שיווקי גדול יותר ולעריכה של אבחון עסקי מחודש במטרה להצליח בגדול.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים