מה אתה מגייס

מה אתה מגייס

מה אתה מגייס

כל עסק בנוי בראש ובראשונה מאנשים. אנשים – הם המפתח להצלחה העסקית. כיצד תמצא את ה”יהלומים” שידחפו את העסק קדימה ולא תיפול בפח של העובדים שעושים יותר נזק מתועלת לארגון.

עובד יצרני

עובד פרודוקטיבי מביא תועלת ממשית לעסק, כמות ואיכות עבודתו מספקת, העובד נמצא בתהליך מתמיד של שיפור ביצועיו ומגיע להצלחות חדשות. את העובד היצרני לא תרצה ואף לא תוכל לפטר, כי העסק נשען עליו.

גיוס עובדים יצרניים זאת משימה מאוד חשובה לבעלי עסקים, אך לא תמיד קל לזהות אותם. הרושם הראשוני עלול להטעות את דעתנו בקלות כך שנוותר על אדם פרודוקטיבי כיוון שהוא נראה לנו לא החלטי, ביישן, אקשן, לא תקשורתי וכדומה.

יש לנו בדרך כלל כ 10-15 דקות של ראיון קצר כדי לפצח כל מועמד ולגלות את היהלום שעלותו מיליונים, גם אם הוא נראה במבט הראשון כזכוכית רגילה, או להפך, להציל את העסק מנזקים ואסונות.

מה אתה מגייס

לכל בן-אדם ישנה יכולת להביא תועלת רצויה, כאשר הוא תורם להישרדותו ולהישרדותם של אחרים. יכולת זו נציג כבלון הליום.

הליום מושך את הבלון למעלה. כנגד זה לכל אחד מאתנו ישנן תכונות מסוימות שיכולות להפריע לאנשים אחרים וגם לעצמינו. זהו שק עם חול שמושך אותנו למטה. בתהליך מיון המועמדים ננסה לבחון את כוח ההליום ואת גודל השק. במידה והשק כבד מאוד ומושך את הבלון למטה – אתה כבעל עסק תקבל יותר נזק מתועלת מאותו עובד.

הארגון הוא אוסף של בלונים

כל ארגון או חלק ממנו זה כמות מסוימת של בלונים עם הליום ושקי חול מחוברים יחד. אם בסך הכול בעסק שלך יש יותר הליום מחול אנו נראה התקדמות והתרחבות רצויה.

זהירות “קוצים”!

שבין האנשים ישנם סוגים מיוחדים של בלונים. כאשר מועמד עושה רושם לא טוב מעט מאוד מועסקים ייקחו אותו לעבודה. ברוב המקרים החלטה זאת תהיה נכונה. יחד עם זאת מועמד שעושה רושם מצוין יכול להיות טוב לעסק שלך וגם מסוכן מאוד. דווקא במצב כזה אנחנו עושים רוב הטעויות.

תיזכר באנשים היית צריך לפטר. כאשר גייסת אותם הם לא נראו גרועים – הם עשו עליך רושם טוב.

לצערי קיים סוג מסוים של אנשים. על הבלונים של אנשים אלה יש “קוצים”. כאשר בן אדם כזה נכנס לעסק הוא מתחיל לפוצץ בלונים אחרים: עובדים שעבדו עד כה ללא שום בעיות מתחילים לעשות טעויות, לקטר, המוטיבציה יורדת, הארגון הופך לחולה והיעילות של הצוות יורדת במהירות.

לגייס “קוץ” כזה לעבודה זה אותו דבר כמו לשים תפוח אדמה רקוב בתוך השק עם תפוחי אדמה טובים. הבעיה המרכזית כאן שאנשים הללו לא נראים מסוכנים. הם נכנסים לעסק ונותנים מכות סמויות – בגב. בשביל העסק שלך עובדים כאלה הם הרס. בן-אדם אחד כזה יכול ליצור אין סוף של עבודה מיותרת לשאר העובדים.

זיהוי “הבלונים עם קוצים” – זה כלי חיוני לכל מנהל.

עובדים עצמאים ועשיינים

על מנת להבין במהירות את העיקרון אנחנו נחלק את כל המועמדים ל-4 קטגוריות. הן מתאימות בדיוק לסוגי התנהגות ופרודוקטיביות שאנשים מציגים תוך כדי עבודה.

יצרני בעיות – אנשים שמביאים לעסק יותר נזק מתועלת. אתה תמיד רוצה להיפטר מעובדים כאלה. בדרך כלל בעסקים ישנם 5%- 20% יצרני בעיות.

עשיינים גרועים – “עשיין” זה בן-אדם שרוצה לעבוד. אבל במקרה של “עשיין גרוע” אתה צריך להיות כל הזמן איתו – להגיד לו מה לעשות ואיך לעשות. לעובדים כאלה אין רצון אמיתי לעבוד.

עשיינים טובים – אנשים עם רצון לעבוד וזה אמיתי. אתה נותן לו משימה והוא עושה אותה ברצון רב. ואחרי שעשה אותה כהלכה הוא בא עליך ושואל “מה צריך לעשות עוד?”. בדרך כלל בעסקים ישנם 60% של אנשים כאלה.

עצמאיים – הם עובדים בעלי ערך גבוה מאוד. בתחום אחריות שלהם :

  • 1. הם יכולים לראות מה דורש שיפור
  • 2. הם בעצמם יכולים לקבל החלטה שתאפשר שיפור.
  • 3. הם בעצמם יכולים לבצעה את מה שהחליטו.
  • 4. ומה שחשוב מאוד, הם עושים זאת בלי שום לחץ מהצד שלך.

שיטת הגיוס

לחברות שמיישמות שיטות רגילות בגיוס והשמות של כוח אדם ישנם בצוות בדרך כלל 5%-10% “עצמאיים”. שיטה הגיוס, הערכה והשמת עובדים שלנו מתמקדת באיתור של “עצמאיים” ו”עשיינים טובים”. כך תוכל לייעל את העסק שלך ודרך זה להגדיל רווחיות.

החיסרון של “העצמאיים” הוא בכך שהם עלולים להיות לא תקשורתיים, ביישנים, עקשניים ואפילו תוקפנים. אנחנו נלמד אותך כיצד לזהות “עצמאי” ולהשתמש ביתרונות וחסרונות שלו בחכמה.

פאבל שחר – יועץ עסקי ומנכ”ל “שחר יועצים”, מיומנות בהגדלת הכנסות ורווחים.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים