עיצוב הוא תחום ענף אשר חדר אל קהל הלקוחות הישראלי באופן מאוד משמעותי בשנים האחרונות. בעבר, כאשר דובר על שכירת שירותיו של מעצב עבור חללים שונים, נראה כי רק אנשים אשר ידם משגת יכלו לעשות זאת. אולם, כיום מקצוע זה פרץ את הגבולות המוכרים וניתן לראות יותר ויותר אנשים המחפשים אנשי מקצוע בתחום העיצוב על מנת להפוך להם את החזון למציאות קיימת בגבול האפשרי.
אנשים פונים אל מעצבים במטרה להשלים להם את המראה של החלל אשר אותו הם בחרו כדוגמת עיצוב חדרי ילדים, עיצוב משרדים, שינוי של מערך תבניתי והפיכתו למודרני ועוד. ככל שעולה הביקוש עבור מעצבים כך גדל גם ההיצע בשוק זה וכאשר פורצים יותר אנשי מקצוע כך עולה וגובר גם הצורך להכרה בייחודיות המקצועית אשר תבדיל אותם מאחרים. חוסר ניסיון בתחום השיווקי ואי הכרה של כלים ניהוליים עלולים להוביל גם את האדם המוכשר ביותר לנפילה כלכלית ועסקית ולכן ייעוץ עסקי למעצבים נחשב ככלי חיוני להצלחה.
ניהול עסקי למעצבים
מאחר ועיצוב הוא נושא מאוד רחב יש לראות את הצדדים השונים שבו על מנת להבין מה הצרכים האישיים והכלים הדרושים להצלחה מקצועית ופיננסית לאורך זמן. בשונה מענפי עסק אחרים, ישנה התעסקות מגוונת במספר נושאים על ידי אדריכלים, מעצבים ויזמים:
- צפי קהל לקוחות משתנה.
- תמחור יעיל ונכון וחישוב הוצאות מול הכנסות.
- ניהול פיננסי והנהלת חשבונות.
- יכולת משא ומתן מול לקוחות.
- ניהול עבוד מול ספקים חיצוניים.
- תיעול פרסום ושיווק בכלים שונים המספקים צרכים נפרדים.
זיהוי הפוטנציאל העסקי הינו הקו המוביל בייעוץ עסקי למעצבים וכאשר לתמונה נכנס יועץ עסקי נרקמת לה תכנית שלמה אשר תלווה את בית העסק בכל השלבים האפשריים כאשר הראייה העתידית היא לא רק הצלחה כלכלית אלא גם אימון עסקי.
אבני דרך בייעוץ עסקי למעצבים
מאחר ועיצוב הוא עולם בפני עצמו הכולל דמויות רבות ומגוונות, חשוב לזהות מהם הכלים הדרושים להצלחה בתחום תחרותי זה ומציאת השיטה הטובה ביותר עבור הצרכים האינדיבידואלים.
אבחון עסקי
זהו השלב הראשון בפגישה עם יועץ עסקי מאחר וכאן מובאים אל פני השטח של המרכיבים של העסק. אבחון עסקי מאגד בתוכו את כלל הפרטים ולו הקטנים ביותר כמו ימי עבודה, שעות עבודה, מיקום בית העסק בין אם מדובר במשרד ביתי או שמא חיצוני, הסתכלות על רווחים קודמים לעומת עבודות מתוכננות, הוצאות מול הכנסות ועוד.
זיהוי צרכי העסק
השלב הבא מגיע לאחר האבחון העסקי כאשר כל הנתונים נאספו ונחקרו לעומק. לכל עסק יש את הצרכים האינדיבידואלים שלו ובשלב השני ישנו מבט על הכנת תכנית עסקית מובנית תוך זיהוי מטרות. תכנית עסקית מזהה את נקודות התורפה של מעצבים אך גם את המוקדים המרכזיים ההופכים אותם לייחודיים בתחום זה. התכנית פורשת תתי שלבים תוך קביעת אסטרטגיות יישומיות לגיבוש מודל עסקי בר ביצוע.
ליווי עסקי למעצבים
לאחר פרישת הכלים והאפשרויות יוצאים לדרך, אך לא לבד. ליווי עסקי הוא אחד הדברים החשובים ביותר להענקת ביטחון כי הכל נעשה בדרך הנכונה מאחר וקיים בו מענה לכל השאלות, הבעיות והתקלות אשר בדרך. ליווי עסקי מספק את הכתף התומכת והחיזוק האישי תוך התווייה של יישום התוכנית העסקית, עמידה מול ספקים, קהל לקוחות, התנהלות מול מממנים או בנקים וכו'.
כלים לפרסום
כל בית עסק כיום זקוק לעזרה שיווקית. אחד מן הכלים החשובים ביותר התורמים להצלחה עסקית הוא היכולת לפרסם את העסק בערוצים ממוקדים אשר יפגעו למטרה העיקרית ויכו בקהל היעד הנכון. בידיו של יועץ עסקי אנשי מקצוע רבים אשר משלבים גם ייעוץ שיווקי אדיר ובקיאות בכל הדרכים והאסטרטגיות הנכונות לפרסום מודרני במדיות ובפלטפורמות דיגיטליות.
שיתוף פעולה הוא המרכיב העיקרי כאשר מגיעים לייעוץ עסקי. ההליכה יד ביד היא המפתח להצלחה עסקית לא רק בטווח הקצר כי אם עבור ראייה עתידית של פיתוח בית העסק. ייעוץ עסקי למעצבים בונה לא רק את העסק עצמו אלא גם את האגם העומד מאחוריו ומעניק לו את כלל הכלים הדרושים לביטחון עצמי, שגשוג כלכלי ויכולת הישרדות בטווח הרחוק.