ייעוץ עסקי לחנות רהיטים

ייעוץ עסקי לחנות רהיטים

תחום הריהוט מהווה נתח גדול מכלל התנובה הכלכלית במדינת ישראל וככזה גם ענף זה חווה לא מעט עליות וירידות במהלך השנים האחרונות, במיוחד לאור כניסתן של ענקיות שיווק פריטי ריהוט אשר הגיעו מחו”ל והחלו להתפרש באזורים נרחבים בארץ. קהל הצרכנים הישראלי בוחר ברגליו היכן לבצע את רכישת הרהיטים עבור מגוון רחב של אפשרויות כמו ריהוט לבית, רהיטים למשרד, אביזרים לבתי מלון ומרכזי נופש ועוד.

מאחר וצריכת רהיטים הם בגדר חובה, בכל מקום ישנה עדות לפתיחתן של חנויות רהיטים דבר אשר מוביל ישירות להכנת תכנית עסקית ברורה עם ניתוח מעמיק של פלח השוק אצל יועץ עסקי מוסמך. המטרה הגדולה ביותר היא להביא לתוצאות של פריחה ושגשוג כלכלי נרחב בתחום גדול שמספק אביזרי ריהוט מכל סוג כמו מיטות ומזרנים, חדרי שינה לילדים, ריהוט משרדי וכו’.

ענף הריהוט בישראל

על פי מחקרים וסקרים אחרונים ניתן לראות כי הצרכנים הישראלים מפולגים בדעותיהם ובהעדפותיהם כאשר ניתנת הבחירה לרכישה של רהיטים. ישנם אנשים אשר יעדיפו לרכוש בחנויות אשר מייבאות ריהוט ויהיו כאלה אשר יבחרו לקנות בחנויות שמייצרות את פריטי הריהוט בישראל או כאלה שירכשו רהיטים להרכבה עצמית במחשבה להוזיל את העלויות. אך ניתן לראות חלוקה ברורה של הענף לתחומים אשר מפלגים את נתח שוק הריהוט:

  • חנויות המתמחות בהתאמה אישית של רהיטים על פי הזמנה מדויקת של הצרכן.
  • חנויות רהיטים אשר מייבאות סחורה איכותית מחו”ל.
  • חנויות המתמחות בייצור ואספקה של ריהוט בתחום ספציפי כמו: חדרי ילדים, חדרי שינה, ריהוט משרדי ועוד.
  • חנויות אשר מציעות לקהל רהיטים להרכבה עצמית.

בכל תחום בענף הריהוט ישנה ראייה עתידית המקושרת ישירות להצלחת בית העסק בין אם מדובר בחנות רהיטים אחת או ברשת שלמה של סניפים והתחרות גדולה מאוד מאחר וסף הכניסה אל עולם הריהוט אינו תלוי במשתנים כמו ידע או ניסיון ולכן עולה הצורך בייעוץ וליווי עסקי צמוד לאורך זמן.

ייעוץ עסקי לשגשוג ופריחה

על מנת לנחול הצלחה בתחום הריהוט יועץ עסקי יביט בצורה מעמיקה על מספר גורמים משפיעים:

הנושא המרכזי

מאחר וישנם סוגים רבים של חנויות רהיטים, יש לבחון היטב מה הייחודיות אשר אותה מציעה החנות הספציפית והיא זו אשר תבלוט מעל לכל ותמנף את העסק כלפי מעלה. יועץ עסקי אשר יכין תכנית עסקית יבחן היטב מהו המוטיב המרכזי הראשוני שסביבו מתרכזת החנות ואתה יוכל להוביל את בית העסק להצלחה כלכלית לא רק בטווח הקצר כי גם לשנים הבאות.

תחרות בענף

השלב הבא בהכנת התכנית העסקית יכלול תצפית על פלח השוק והמתחרים הנמצאים בו. כאשר ישנה ידיעה לגבי האלמנט המרכזי המרכיב את חנות הרהיטים, ניתן גם לראות מי הם החנויות המתחרות ומה הן מציעות לקהל הצרכנים. המפתח להצלחה בשוק הוא מה ניתן להציע לקהל הלקוחות שחנויות אחרות אינן מציעות או מתקשות בו.

היערכות כלכלית

זהו אחד הגורמים החשובים ביותר בצמיחתן של חנויות רהיטים כי מדובר במקומות אשר בהם המלאי נמוך יחסית ותלוי בהזמנות של לקוחות. לא כל חנויות הרהיטים מחזיקות מחסנים ענקיים עם מלאי עצום של פריטים ואביזרים ולעיתים קרובות יש לבצע הזמנה אשר תיקח X זמן לביצוע. החיבור הכלכלי נעשה באמצעות הקשר עם הספקים אשר דורשים, ברוב המקרים, חוזה מותנה מראש לביצוע של עבודות. יש להיערך לעובדה זו מבחינה כלכלית על ידי ייעוץ פיננסי שיפרק לחלקים את התמונה הגדולה ויעריך את ההוצאות העתידיות לספקים מקומיים, ספקים חיצוניים, עלויות מיקום, שכר עובדים, עיצוב ראשוני ורכישת מלאים.

שיווק ופרסום

ענף הרהיטים פועל בצורה חזקה ביותר על פרסום ושיווק באמצעי מדיה שונים החל מפרסום מודעות בעיתונות, העלאת עמודים בפלטפורמות דיגיטליות ועד שיווק אגרסיבי בכלי התקשורת כמו פרסומות בטלוויזיה או ברדיו. כדי להבין היטב באילו ערוצים טוב יותר לפעול ייעוץ אסטרטגי הוא הכלי הנחשק מכיוון שלא תמיד אפשר או כדאי לפעול בכל המישורים של השיווק בזאת במטרה להניב את התוצאה הטובה ביותר אשר תמשוך לקוחות.

מבט על הון אנושי

חנות רהיטים אינה מרוכבת אך ורק מבעלי העסק ופריטי הריהוט כי אם גם מכלל העובדים הנמצאים בכל עת. אבחון כוח אדם נכון ינצל את הכישורים האופטימליים של הון אנושי ויעמיד בחנות , בהתאם לגודלה, את בעלי התפקידים הטובים ביותר כמו:

  • אנשי מכירות אשר מכירים מהי הסחורה המוצעת למכירה ויודעים לפנות לקהל הלקוחות ולזהות את הצרכים שלהם.
  • מנהלי רכש, מנהלי מחסן, אחרי הזמנות וטיפול עוקב.
  • עובדי משרד אשר ינהלו תיקי לקוחות גם בהיבט של הנהלת חשבונות.
  • מובילים וספקים המצוינים כקבלני משנה אך גם עבורם יש צורך בהיערכות כוח אדם.

על מנת להפוך חנות רהיטים לעסק משגשג לטווח ארוך מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ עסקי מקצועי אשר יאבחן את בית העסק מכף רגל ועד ראש. יועץ עסקי לחנות רהיטים יכין תכנית עסקית רחבת היבט וילווה את העסק לכל אורכה ורוחבה ויפעל למינוף, פיתוח שיווקי ואסטרטגי מתוך הבנה גבוהה כיצד לשפר את ההתנהלות הפנימית והחיצונית.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים