ייעוץ עסקי למפעל

ייעוץ עסקי למפעל

ייעוץ עסקי למפעל

רווחיות בענף התעשייה משתנה מעת לעת כאשר שינויים ותנודות חדות בשוק הייצור גורמים לעליות וירידות בחישוב המחזורים החודשיים. השינויים הקלים ביותר במפעלים הפועלים ללא ייעוץ ארגוני מסוגלים להפוך פרויקטים רווחיים לנקודות תורפה שיגרמו להפסדים כבדים.

שורש הבעיה

מפעלים וחברות תעשייה חווים קשיים וכשלים בנקודות משיקות זו לזו במהלך ביצוע פרויקטים הפוגעים ברווחיות ובסופו של דבר בתהליך היצור הכללי של המפעל.

תיאום ציפיות

תזרים כספים לקוי וירידה בערך פרויקטים במפעלים נגרם כתוצאה ישירה של תכנית עסקית לא טובה וחוסר תיאום צפיות מול הלקוח. חישוב לא סדיר של עלויות והספקת חומרי גלם מוביל להוצאה כספית גדולה יותר בזכות אלמנטים אשר לא נלקחו בחשבון בתיאום הציפיות הסופי מול לקוחות המפעל.

ניהול מלאים

אחד הקשיים הברורים יותר במפעלים וחברות תעשייה נובע מניהול מלאים שגוי. פעמים רבות חומר הגלם הנדרש להשלמת פרויקט אינו מגיע בזמן לרצפת אולם הייצור, דבר הגורם לאיבוד זמן ועיכובים מיותרים בהכנת מוצרים מוגמרים.

הקשר בין שיווק לייצור

במפעלים, כמו בכל חברה, ניתן למצוא מחלקות נפרדות האחראיות על תחומים שונים. לעיתים קרובות מחלקות שיווק ומכירות במפעל סוגרות חוזים עם לקוחות לגבי שינויים במוצרים. ברוב המקרים השינויים אינם נרשמים בתוך החוזים ועובדי אולמות הייצור אינם מודעים לכך. כתוצאה מכך חוזרים מוצרים אל המפעל ועלות התיקון או השינוי הרצוי מוסיפה לירידה במחזור הכספים הכללי.

חומרי גלם

הפסדים ברווחיות של מפעל אינם באים לידי ביטוי רק מול לקוחות אלא גם מבחינה פנימית. שימוש רעוע בחומרי הייצור כמו חיתוך לא נכון או ניצול מינימאלי שלהם גורר הזמנה גדולה יותר של חומרי תעשייה והוצאה כלכלית גבוהה מערך ההכנסה.

כוח אדם

בעיות במפעלים הנובעות מחוסר אבחון כוח אדם מובילות לכשלים קבועים בפרויקטים רבים. עצירה של ייצור, ניצול לא נכון של ידע ואבטלה סמויה בחברות תעשייה תביא להגדלה של הוצאות וירידה ברווחיות מפעל.

הכנה מראש

חברות תעשייה ומפעלים רבים מתקינים את מוצריהם בבית הלקוח. התאמה לא נכונה מבחינת מידות, חוסר בחלקים, הכנה מוקדמת לא נכונה גורמים נזק רב הן מבחינה תדמיתית למפעל והן מבחינה כלכלית.

כלים להצלחה

כדי לגלות היכן נמצאות נקודות התורפה במפעלים יש לבחון את כל הארגון עצמו במטרה לצייד אותו בכלים מתאימים לאיזון והגדלת רווחיות. את זאת ניתן לעשות בשילוב כמה דרכים:

  • בניית תכנית עסקית ברורה מראש מול לקוחות עבור כל פרט ופרט הנדרש לייצור מוצרים בפרויקט. יש לחשב את כלל ההוצאות הצפויות הכוללות בין היתר כוח אדם, חומרי גלם, עלויות מכשור מיוחד, צפי מיסים ועוד.
  • קבלת ייעוץ שיווקי להתאמת ציפיות בין אולם הייצור במפעל למחלקות האחרות במטרה להעלות את רמת בקרת האיכות של מוצרים. לדוגמא, בפרויקט להתקנת מחיצות יש צורך בתיאום מוחלט בין מחלקת המכירות ובין מחלקת הייצור על-מנת להביא מוצר מוגמר ואיכותי ללא פשרות וללא שינויים אחרונים.
  • במפעלים המייצרים רהיטי עץ עבור משרדים וחברות ישנו שימוש בחומר גלם גדול. ניצול מקסימאלי של חומר גלם על ידי שימוש במכונות לחיתוך נכון והתאמה לקנה המידה של המוצר יביאו לחסכון גדול בעלויות והוצאות כספיות רבות.
  • במפעלי תעשייה בהם עובדים על סדרות של ייצור רצוי להגדיל מלאים על-מנת שלא להגיע למצב בו נוצר עיכוב ואיבוד זמן שיוביל לתסכול אצל הלקוח וירידה בתדמית הכללית של בית העסק.
  • מפעלים וחברות תעשייה, במיוחד בתחום האלקטרוניקה, זקוקים לאזורים מיוחדים עבור מחלקות הייצור שלהם. כדי לבנות את האזורים הללו, כדוגמת חדרים נקיים, יש צורך בהתקנה בבית הלקוח. הכנה מראש של התאמת מוצרים בשטח תמנע תקלות עתידיות רבות ותסייע למינוף הכלכלי של המפעל.

ליווי עסקי עבור מפעלים וחברות תעשייה יציע פתרונות רבים העוסקים בתחום אבחון כוח אדם נכון, יקנה ידע עבור בעלי העסק ויבטיח יישום תכנית לאורך כל הדרך.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים