כמה עולה אימון עסקי?

כמה עולה אימון עסקי?

אימון עסקי

תחום האימון העסקי בארץ קיבל תאוצה מסחררת בחמש השנים האחרונות.יותר ויותר בעלי עסקים הפכו להיות מודעים לנושא זה. היום, לאור מצב החירום בעסקים, הדרישה למאמן עסקי טוב רק עולה.

אז, לפני התשובה לשאלה: “כמה עולה אימון עסקי?” בואו נגדיר:

 מיהו מאמן עסקי טוב

 מיהו מאמן עסקי גרוע

דוגמה 1: לפני 3 שנים עבדתי עם בעל מכבסה מקצרין, ששכר שירותי ייעוץ עסקי מיועץ של מט”י שהיה אמור לעזור לו להגדיל את הכנסותיו. במשך 4 חודשים המאמן עסקי התמקד בשאלה כיצד לצמצם את הוצאות החברה? האימון עסקי הצליח. הוא באמת צמצם את ההוצאות, אבל יחד עם זאת ההכנסות צנחו בצורה משמעותית… הנזק שיועץ מט”י עשה ללקוח הגיע למאות אלפי שקלים בסופו של דבר.  מאמן עסקי זה עלה ללקוח שלי 500 ₪ בחודש. הנזק בעקבותיו הגיע למאות אלפי שקלים.

דוגמה 2: לשתי שותפות היתה חנות במרכז רמת אביב ג’ והן לקחו מאמן עסקי שהיה מומחה גדול להוצאות. הוא עשה חשבון רציני והחליט שהבנות משלמות שכר דירה גבוה מאוד והמליץ להן לעבור לאיזור נתניה, והן אכן עשו זאת… ופשטו רגל לאחר 4 חודשים מסיבה פשוטה מאוד – קהל היעד שלהן שבאיזור נתניה לא היה בדיוק קהל היעד שברמת אביב ג’. מאמן עסקי זה עלה לשותפות 8.000 ₪ בחודש והנזק שנוצר כתוצאה ממנו הגיע למאות אלפי שקלים.

שימו לב, בשתי הדוגמאות הללו אנו מדברים בסך הכול על היחס בין מחיר השירות לבין הנזק שנעשה בעקבות אימון עסקי זה.

דוגמה 3: בעל מתחם בקרית שמונה, אותו אני מלווה כמאמן עסקי, הגדיל את הכנסותיו ביותר מ 50% ביחס לאותו חודש בשנה שעברה. מה המחיר שהוא שילם עבור השינוי? – 5.000 ₪ + אחוזים מהגידול במחזור כאשר הרף מתחיל מעל 10% מהמחזור הממוצע ביחס לאותו חודש בשנה שעברה. ברור שרוב הכסף שקיבלתי מהלקוח שלי נגזר מאחוזי הגידול במחזור. שמעתי ממנו את המלים הבאות: “בחודש הבא אני רוצה לשלם לך הרבה יותר!”.

כאן אנו רואים את היחס בין מחיר עבור אמון עסקי לבין תוצאות בפועל שהאימון העסקי נתן.

לבסוף הגענו לתשובה לשאלה: “כמה עולה אימון עסקי?” להלן התשובה: המחיר חייב להיות תלוי בתוצאות שהאימון העסקי אמור לתת לבעל עסק, וכדי לא ליפול במלכודת, בעל עסק צריך לעשות שעורי בית, ולברר שלושה דברים:

א. מה הנסיון של המאמן העסקי?

ב. האם יש לו הצלחות מוכחות?

ג. האם המאמן העסקי מוכן לעבוד על דמי בסיס ואחוזים מגידול מעל הממוצע במחזור?

פאבל שחר

מנכ”ל “שחר יועצים- מיומנות בהגדלת הכנסות ורווחים.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים