ייעוץ קמעונאי שיקפיץ את העסק שלך קדימה – פתרונות מותאמים אישית להגדלת מכירות, שיפור חוויית הלקוח ומיצוי הפוטנציאל העסקי שלך!
שוק הקמעונאות משחק תפקיד מרכזי בחברת השפע שמאפיינת את העולם המודרני. הגורמים הפועלים בשדה הזה נדרשים להתחרות על תשומת הלב של קהל יעד אדיר ממדים, במניפת תחומים שמכסה שלל תתי-נושאים, ממזון וביגוד דרך הנעלה ואופטיקה ועד אקססוריז ואלקטרוניקה. עם האתגרים הייחודיים לענף מתמודדים באופן יומיומי בעלי סופרמרקטים, חנויות דיגיטליות, עגלות מכירה וחנויות בוטיק, לצד מנהלי חנויות נוחות, מרכזי הפצה, אולמות תצוגה ומתחמי כל-בו. הצלחה ושגשוג בענף תחרותי כל כך מחייבת גיוס של כמה שיותר ידע מקצועי, ניסיון בשטח ודרכי חשיבה מקוריות. את ארגז הכלים להתמודדות מוצלחת עם אתגרי הקמעונאות יכול לספק יועץ מנוסה שמכיר את השוק.
התמודדות עם תחרות עזה
אחד האתגרים הדומיננטיים בענף הוא התחרות העצימה בין הרשתות, שמגיעה במקביל למיעוט תחרות בין יצרנים, כך שלא פעם הקמעונאי מוכרח לספוג את הוזלת הסחורה כדי להישאר רלוונטי. נדרשת תשומת לב הדוקה למתרחש אצל מתחרים, שמירה על תחרותיות והחזקת יד על הדופק, לצד התעסקות מתמדת בתמחור דינמי בהתאם לתנודות בשוק.
במקרים רבים ישנו צורך בקידום מותגים מקומיים ובהדגשת הערך שניתן ללקוח. במסגרת ייעוץ כלכלי לעסקים יכול הקמעונאי לקבל סיוע מקצועי בהנעת אנשי השיווק, בניסוח מחודש של המדיניות השיווקית או בהובלת קמפיין פרסומי מיוחד.
התנהלות מול רגולציה וחסמי ייבוא
השוק בישראל הוא מצומצם ומבודד יחסית, מאופיין במיעוט העברת סחורות דרך היבשה ומחייב הובלה דרך הים או האוויר, מה שמייקר את הסחורה. גם רגולציה אינטנסיבית מצד גורמים ממשלתיים או קיבוציים שונים וגם תקינה שקשורה בייבוא ונועדה להגן על יצרנים מקומיים – כובלות במידה מסוימת את ידיהם של הקמעונאים. לכך מצטרפים שינויים עונתיים וכן גורמים בלתי צפויים כמו השפעות של כוח עליון ועליות מחירים גורפות במשק, שמצמצמים את מרחב התמרון של הקמעונאי. היעזרות בשירותי ייעוץ לחברות מסוגלת להציע נקודות מבט חדשות על האתגרים הקיימים.
קבלת החלטות בענף הקמעונאות
באפשרותו של יועץ עסקי להשתתף בגיבוש תוכנית עסקית, הנחוצה לקבלת החלטות מושכלת בתחום. קידום תהליכי פיתוח עסקי עשוי לבוא לידי ביטוי בהתרחבות של הרשת על ידי הקמת סניפים חדשים, הגדלת רווחיות של ענף או סניף הפסדיים, בהחלטה על רכישת זכיינות מסוימת או בהתארגנות לקראת השקה של ליין מוצרים חדשני.
התייעלות ארגונית מחייבת בחינה מתמדת של שרשרת האספקה וסקירת אלטרנטיבות, כדוגמת החלפת ספקים או קיצור שרשרת על ידי סילוק מתווכים והעדפת התקשרות ישירה. ממד נוסף שמחייב תשומת לב הוא ניהול שוטף של מערך שינוע וצי רכב, שמתבצע מתוך החברה או באמצעות מיקור חוץ. ייעוץ מתאים יכול לסייע בניסוח חוזים הוגנים מול שותפים לדרך.
השחקנים בענף מוכרחים להשקיע מאמצים מרובים בניטור העדפות הלקוחות ובהתאמה דינמית לצרכי הקליינטים, בשימור עובדים, בשיפור חוויית הלקוח ובסידור אטרקטיבי של הסחורה על המדפים. זוויות ההסתכלות של היועץ הקמעונאי עשויות לתרום להיבטים אלו, כמו גם להידוק הבקרה על תזרים המזומנים ולהטמעה של טכנולוגיות רלוונטיות למטרות סידור מחסנים, ניהול מלאי או תשלום אוטומטי בקופה.