ניהול תקציב

ניהול תקציב

תקציב מהווה כלי כלכלי חשוב מאוד לכל עסק או חברה אבל גם למשפחה, אדם יחיד או מדינה כולה. עבודה לפי תקציב ועל פי יעדים המוגדרים מראש היא תנאי הכרחי להצלחה בכל מה שתעשו.

ניהול התקציב

בכל אחד מאיתנו קיים צורך מובנה לנהל תקציב (ואני ליו דווקא מתכוון לעסקים) כדי לברר את מצבנו הפיננסי והיכולת הכלכלית לאורך זמן. אנחנו עובדים עם תקציבים ביומיום בצורה אינטואיטיבית ובלי לשים לב וההחלטות שאנחנו מקבלים קשורות באופן ישיר לניהול התקציב. תחשבו בעצמכם, כיצד אנחנו יודעים אם המוצר הוא יקר או לא ואם כדאי לנו לרכוש אותו?
ניהול התקציב באופן תקין מצריך תשומת לב וניסיון. כולנו מתייחסים לרכישה גדולה של מכונת כביסה למשל כהוצאה חד פעמית ונוסיף אותה בתקציב המשפחתי, אבל כמה מאיתנו יבדקו את צריכת החשמל שלה ויוסיפו אותה להוצאות הקבועות שבתקציב? כמה מאיתנו ישקללו באמת את מחיר המכונה עם ההוצאה של החשמל כדי לדעת איזו ממכונות הכביסה המוצגות בחנות היא באמת יקרה?
ניהול התקציב אינו פעולה חד פעמית, אלא פעולה הדורשת בקרה מתמשכת לאורך זמן.

בניית התקציב

התקציב העסקי מהווה תכנון ההוצאות וההכנסות של החברה והוא נבנה לפני כל תקופת התקציב. תקופת התקציב יכולה להשתנות מארגון לארגון בהתאם לאופיו. תקופת התקציב הנפוצה ביותר היא שנה, אבל ישנם עסקים שמגדירים לעצמם תקציבים רבעוניים ואף חודשיים. התקציב משקף את התכנית העסקית בצורה של סעיפי תקציב שונים ועלויות.

בשלב בניית תקציב אנחנו נבדוק את כל ההשלכות העתידיות של כל הוצאה גם אם היא חד פעמית בנוסף לתכניות שלנו לעתיד שמביאות איתן הוצאות קבועות. בניית תקציב מסודר מהווה מפתח לניהול תקציב באופן מוצלח ושמירה על מסגרת תקציב שנקבע. אם זו היא הפעם הראשונה שאתם ניגשים לבנות תקציב עסקי מומלץ לפנות לייעוץ עסקי מקצועי. בדרך כלל מספיקה פגישת ייעוץ פיננסי של שעה או שעתיים כדי להבין את עקרונות הבניה וניהול התקציב.

לקביעת פגישת ייעוץ צרו קשר>>

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים