למה העסק שלי לא מוכר?

יועץ עסקי יעזור לכם למצוא את הסיבות ולהציע פתרונות לירידה בהכנסות.

כל עצמאי, בין אם הוא בעל חברה ובין אם פרילנסר, יודעים כי בנייה וניהול עסק דורשים זמן, סבלנות, השקעה כספית ושפע של אנרגיה. אולם, עבור רבים מאלה שהתחילו את העסק שלהם עם שפע של תקוות, מוטיבציה ורצון, לא הצליחו להגיע להצלחה עסקית, למרות שהציעו שירותים או מוצרים איכותיים לקהל היעד. נדמה כי הידע והיכולת המקצועיים, ההשקעה הפיננסית והוויתורים הכואבים פשוט אינם מספיקים. במציאות של זמננו, רוב העסקים נסגרים תוך מספר שנים מרגע הקמתם. רובם הפסיקו להתקיים כי פשוט לא מכרו מספיק. 

ובכן, אם אתם בעלי עסקים שמתמודדים עם בעיה בתחום המכירות, אל תחכו לסוף העצוב. לעיתים קרובות, כל מה שאתם צריכים כדי לשנות לחלוטין את המסלול של העסק זה לפנות לייעוץ עסקי. בעזרת יועצים מומחים תוכלו לאתר את הסיבות לכישלון מכירתי ולבנות תכנית מדויקת שתעזור לכם לעלות על דרך המלך.

למה העסק לא מוכר

כיצד ייעוץ עסקי עשוי לסייע לעסקים המתמודדים עם קשיים במכירות?

כדי להצליח בזירת העסקים התחרותית והקשוחה של ימינו, בעלי עסקים צריכים לבסס את עצמם כמומחים בתחום אך לא רק, עליהם גם לדאוג לשלל סוגיות אחרות הקשורות לעסק, כמו למשל ניהול תקציב ואדמיניסטרציה, גיבוש מותג ויצירת בידול שיווקי. הדרך מהרעיון ועד לביצוע כוללת שלבים רבים ורצופה באתגרים ומכשולים, מצריכה למידה מתמדת, אורח רוח וגמישות מחשבתית. ההצלחה במכירות הינה התוצאה של השלמת כל שלבים שבדרך. אם כך, על מנת להצליח למכור, יש לזהות תחילה באיזה תחום קיים המכשול, לאפיין את הבעיה ולמצוא דרכים לטפל בה. זאת בדיוק המשימה של יועצים עסקיים.

ניתוח שוק

ההצלחה של העסק תלויה במידה רבה ביכולת של הבעלים לקרוא את המפה, או במילים אחרות, להבין את קהל היעד. בדיוק כאן מתחבאת אחת הטעויות הנפוצות בקרב העסקים המתחילים: היעדר ניתוח שוק יסודי אשר מטרתו הינה להבין את הצרכים, נקודות הכאב וההעדפות של הלקוח הפוטנציאלי. 

ניתוח שוק הינו כלי עסקי חיוני אשר נדרש על מנת להתאים מוצרים או שירותים של העסק לקהל היעד. אולם, ברוב המקרים, בעלי עסקים זקוקים לשירותים של יועץ עסקי המתמחה בתחום כדי לבצע מחקר שוק מקיף, דרכו ניתן יהיה לזהות את הפרופיל של הלקוח האידיאלי ולכוון אליו את ההצעה השיווקית המדויקת. 

תחרות ובידול

מכשול משמעותי נוסף שעלול לגרום לכשל במכירות עסקיות הינו היעדר בידול. בסביבה העסקית התחרותית של היום, על בעל העסק לנתח את החוזקות והחולשות של המתחרים העיקריים ולגבש הצעה שיווקית ייחודית אשר תבליט את המותג, תגביר את המודעות אליו ותהפוך אותו לאטרקטיבי ביותר בעיניי הלקוחות הפוטנציאליים.

שיווק ומיתוג

שיווק ומיתוג יעילים ממלאים תפקיד מרכזי בהנעת המכירות. אם העסק שלכם לא מוכר, ייתכן שהסיבה לכך טמונה באי דיוק של הקונספט השיווקי, המתבטא בין היתר בהצעת ערך לקויה. גיבוש הצעת ערך שמניעה המרות הינו תהליך אסטרטגי מורכב ומאתגר, אותו כדאי לעשות ביחד עם יועץ עסקי

 

שיווק ומיתוג

אסטרטגיית מכירות

כפי שציינו, הצעת מוצר או שירות איכותיים אינו בהכרח מבטיחים מכירות יעילות. כדי להצליח למכור, יש לגבש אסטרטגיית מכירות יעילה. אם תהליך המכירה אינו מבוסס על גישה מובנית, העסק לא ישגשג. יועץ עסקי מנוסה ינתח את משפך המכירות, יזהה צווארי בקבוק וימליץ על שיטות לשיפור התוצאות.

חוויית שירות ורכישה

הצלחתו של כל עסק אינה תלויה בגיוס לקוחות חדשים בלבד אלא גם בשמירת ויצירת הפניות. היום, בעידן של רשתות חברתיות, קל לפרסם חוות דעת שליליות, תלונות וביקורות על עסקים. חווית לקוח ירודה עלולה לפגוע במוניטין של העסק ולהרתיע לקוחות חדשים. אם הסיבה לכישלון במכירות הינה אי שביעות רצון של לקוחות, יש לטפל בכך באופן דחוף. ייעוץ עסקי עשוי לסייע בשיפור שירות הלקוחות שלך, לייעל את התהליכים לשימור הלקוחות ולהיעזר בכוח הוויראלי של לקוחות מרוצים כדי להניע הפניות.

אסטרטגיית תמחור

תמחור נכון עבור המוצרים או השירותים מבוסס על איזון עדין בין רווחיות לציפיות הלקוח. אם העסק מתקשה למכור, ייתכן שאסטרטגיית התמחור זקוקה להערכה מחודשת. יועצים עסקיים מנוסים מסוגלים לאבחן את אסטרטגיית  תמחור, תוך התחשבות בשלל גורמים כגון עלויות ייצור, מחירי השוק וציפיות הלקוח כדי לגבש שיטת תמחור מאוזנת מניבה רווחים.

ניהול פיננסי

לפעמים, הסיבה לבעיית המכירות מסתתרת דווקא בתחום של ניהול פיננסי. למעשה, ניהול פיננסי לקוי עלול להוביל לבעיות תזרים מזומנים ולהשפיע על יכולת של העסק לצמוח. ייעוץ כלכלי יאבחן את המצב הפיננסי של העסק, יזהה את התחומים שזקוקים לשיפור ויבנה תכנית הבראה המבוססת על התנהלות פיננסית תקינות המבטיחה רווחיות.

 

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים