ייעוץ להרחבת העסק

יציאה למהלך התרחבות עסקית היא צעד רב-משמעות הכרוך בהתלבטויות ובסיכונים. את סיכויי ההצלחה של הצעד הזה תוכלו להגדיל באמצעות פנייה לייעוץ מתאים.

לאחר שהעסק החדש צלח את שלבי ההקמה ועובד, ניתן להתחיל לחשוב על התרחבות. זהו צעד נחוץ בדרך להגשמת חזון-העל של מייסדי העסק. הצמיחה מאפשרת התאמה למציאות דינמית והישרדות בשוק תחרותי ותנודתי. מעבר לכך, ישנה סכנה הכרוכה בהישארות הבעלים באזור הנוחות שלהם: במרוצת הזמן, העסק עלול להיעשות לא רלוונטי, מאחר ומהלכי התחדשות שמבצעים מתחרים מקומיים או רשתות בינלאומיות עשויים למשוך אליהם את הלקוחות.

יציאה למהלך התרחבות איננה נטולת סיכונים. המהלך השאפתני עלול להתברר ככושל ולהחזיר את העסק לנקודת האפס בתוספת הפסדים וגרעונות. צעד שגוי עלול להוביל לאובדן אמון מצד לקוחות נטישה לטובת מתחרים ובמקרים קשים אף לגרור קריסה של העסק. מדובר במובן מסוים ביציאה אל תחום לא נודע ומאיים, כך שישנו צורך בייעוץ עסקי מקצועי מגורם מנוסה.

התרחבות עסקית

בחינת אפשרויות ההתרחבות

התרחבויות עסקיות יכולות להיות מכוונות כלפי היבטים שונים של העסק, כאשר כל אחד מהם דורש מחשבה ותוכנית אסטרטגית מנצחת לעסק: הגדלת כוח האדם במחלקות ספציפיות, פתיחת סניפים חדשים במיקומים אסטרטגיים, ניהול מועדון לקוחות, הוספת קווי ייצור או מוצרים חדשים, הצעת שירותים נוספים ללקוחות, יצירת קשר עם קהלים חדשים, יצירת שיתופי פעולה עם בתי עסק מקבילים, שדרוג מוצרים קיימים ועוד.

את מהלך ההתרחבות יש לתכנן כאשר העסק יציב וההתנהלות השוטפת עובדת, על מנת להימנע מהחלטות פזיזות. צריך להחליט על סדר הגודל של הקפיצה, כאשר מצד אחד אין להיות שאפתניים מדי ומצד שני לא כדאי לפספס הזדמנויות לפריצה. חשוב לבחור טיימינג אופטימלי ליציאה למהלך.

צעדי התרחבות מחייבים היערכות מוקדמת: חדירה לשווקים חדשים דורשת היכרות עם השחקנים הפועלים בו לצד מחקר מתחרים יסודי ולמידת מערכות הרגולציה הרלוונטיות. ייעול או החלפת מוצרים קוראים לזיהוי שינויים שחלו בדפוסי ההתנהגות הצרכנית, מאחר והקהל הוא דינמי וצרכיו משתנים עם הזמן. במקרה בו הביקוש למוצרי החברה גדל ונדרשת הגדלה של כוח האדם על מנת לעמוד בעומס, ייתכן ויהיה כדאי להתקדם לצמיחה כדי לנצל את יתרון הגודל למטרת הפחתת עלויות.

הרחבת העסק

שלבי מפתח בהתרחבות עסקית

הרחבת העסק איננה מתרחשת בוואקום כלכלי. מהלך ההתרחבות עשוי לערער לתקופה את המאזן התקציבי ויש לקחת זאת בחשבון ואף לפנות ליעוץ כלכלי. השגת מימון לטובת ההתרחבות עשויה להתקבל מלקיחת הלוואה ייעודית לעסקים, גיוס משקיעים ואף בהנפקה בבורסה. לעתים יש לשקול אפשרות של התמזגות עם עסק מקביל או עם חברה גדולה. חשוב לזכור כי הגדלת הפעילות אינה זהה להגדלה הרווחים, כך שאסור לשקוע באשליה ולשכוח מהתזרים. לפעמים נדרש אורך רוח עד שיושגו התוצאות הרצויות או עד שהלקוחות הוותיקים יתרגלו לשינוי, כך שחשוב להיות עם היד על הדופק ולדעת מתי נכון להמשיך ולהתעקש ומתי יהיה עדיף לסגת לאחור. היעזרות ביועץ עסקי מתאים תקל על קבלת החלטות כלכליות נכונות בשלב ההתרחבות העסקית.

במקרים רבים, צעדי התרחבות יהיו מלווים בהטמעת מערכות טכנולוגיות חדשות וברכישת שירותיהם של אנשי מקצוע בתחומים עסקיים שונים כמו מרקטינג ותפעול – אותם יש לבחור בתבונה. זהו הזמן לבחון את האפשרות של התקשרות עם ספקים חלופיים ואף של קיצור שרשרת האספקה לטובת הוזלת עלויות והפחתת תלות בגורמים נוספים. פעמים רבות יידרש עיבוי של מערכים קיימים בעסק כמו שירות לקוחות וצי תובלה. לכך יצטרפו סימון של המוצרים הרווחיים ביותר והצעדתם קדימה, ניסיון להשגת תשומת הלב של לקוחות גדולים יותר, שיפור המיתוג של העסק והגדלת נוכחותו בשוק. מדובר במספר רב של החלטות ניהוליות בתחומים שונים, שאיכותן ותוצאותיהן יושפעו מהפנייה לגורם ייעוץ מקצועי.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים