ייעוץ עסקי לחקלאים

מינוף המשק החקלאי באמצעות ייעוץ עסקי ייעודי לענף החקלאות

בישראל המודרנית, הבחירה לעסוק בחקלאות מעוגנת פעמים רבות בערכים התיישבותיים וציוניים מהמעלה הראשונה. ההערכה לתוצרת הישראלית ולאדמה שאנו חיים עליה מפעמת בקרב חקלאים רבים. אלא שהעיסוק החקלאי הוא כבר מזמן לא רק טיפול בתוצרת החקלאית ובאדמה. הענף כולל היבטים רבים מהעולם העסקי, המצטברים לכדי אתגר כוללני ומורכב ביותר במאה ה-21.

יועץ עסקי לחקלאים

חשיבות הייעוץ העסקי למשק החקלאי

לעיתים החקלאי מתקשה להיות בשליטה מלאה על כל הרבדים של העסק החקלאי, מאחר ועל פי רוב הוא עסוק עד מעל הראש בתפעול השוטף של חלקות האדמה או חממות הגידול, בניהול כוח העבודה ובקבלת החלטות חקלאיות-מקצועיות. משום כך, ישנו צורך מיוחד בפנייה לייעוץ עסקי מצד גורם חיצוני, שביכולתו להקדיש את מירב תשומת הלב לצדדים העסקיים המגוונים של המשק, מתוך היכרות מעמיקה של השוק ויכולת חיזוי מסוימת של ההתפתחויות הצפויות בענף.

ללא השקעה מספקת בצד העסקי, כולל תוכנית עסקית סדורה המתייחסת לשנת הכספים ולשאיפות ההתפתחות הרב-שנתיות, המשק לא יוכל למצות את הפוטנציאל שלו, יתקשה לשגשג ועלול אף להיעלם מהמפה. הייעוץ העסקי עשוי לשרת גם משקים משפחתיים קטנים וגם יצרנים גדולים ששטחיהם מתפרסים על דונמים רבים, ויכול להעניק ערך רב הן לדור המייסד והן לדור ההמשך.

המוקדים של ייעוץ עסקי המותאם לענף החקלאות

ייעוץ עסקי ייעודי לעסקים חקלאיים צריך לקחת בחשבון מספר גורמים המייחדים את הענף ולספק לכל אחד מהם מענה מקצועי מחושב ביעילות המרבית:

    • רווחיות – יועץ עסקי מוכרח לבצע מעקב מדוקדק אחרי תזרים המזומנים ולהבטיח את החוסן הפיננסי של העסק ואת שמירת הרווחיות שלו. שקלול התשומות של המשק יביא בחשבון את הוצאות הדלק עבור מכונות חקלאיות, עלויות השינוע וההובלה של הציוד והסחורה, עלות השימוש במי השקיה, ההוצאות עבור חומרי דישון והדברה ואף רכישת אריזות לבית האריזה. יש לעקוב אחר שיעורי התפוקה של כל יחידת שטח ואף להעריך נזקים הנגרמים מפשיעה חקלאית ולנהל את אמצעי התמגנות כנגדה.
    • בירוקרטיה – ניהול נכון של העסק החקלאי מחייב התנהלות בירוקרטית מול גופים רגולטוריים רבים, משימה הכוללת עמידה בתקני משרד החקלאות ומשרד הבריאות והיצמדות למכסות הייצור של מועצת החלב, מועצת הדבש וכדומה. יש לבצע התאמות בהתנהלות העסקית בעקבות שינויים תכופים במדיניות הממשלתית בנוגע לענף ואף לנהל תקשורת בריאה עם האיגודים המקצועיים של החקלאים בישראל, כמו ארגון מגדלי הבקר וארגון מגדלי הירקות.
    • שיווק והפצה – הייעוץ העסקי יפקח על ההתנהלות מול הסיטונאים וחברות השיווק ויבחן דרכי שיפור של יכולות השיווק והמיתוג של העסק, תוך שימת לב לאופן הניהול של המערך הלוגיסטי המשרת את המשק, החל באחסון, דרך האריזה וכלה בהפצה. על היועץ להיות עירני כלפי כניסת שחקנים חדשים ולבצע מחקר שוק יסודי. להיבטים אלו חשיבות קריטית במגזרים שמתקיים בהם יבוא זול ממדינות זרות, כאשר מחיר הסחורה המיובאת עלול להיות שובר שוק.
    • התקדמות טכנולוגית – אחד המרכיבים המרכזיים בהתייעלות המשק הוא האוטומציה. תהליכי מיכון מושכלים מסוגלים להגביר את התפוקה השנתית, לצמצם את התלות בכוח אדם ואף לשפר את איכות הסחורה. ייעוץ ייעודי יסייע באיתור הפתרונות הטכנולוגיים המתאימים ביותר לעסק החקלאי ויפחית את הסיכוי לביצוע השקעות שגויות.
    • מימון – ענף החקלאות זקוק ביותר לגיוס אשראי, גם לצורך עונות חלשות וגם לצורך השקעות. הייעוץ העסקי יסייע בהתנהלות מול גופים בנקאיים וגיוס מקורות מימון ממשרדי הממשלה וסובסידיות ממשלתיות, לצד בחינת אפשרויות להגדלת הכנסות, ביניהן למשל תיירות חקלאית.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים