תוכנית עסקית לדוגמא - פרק תמצית מנהלים
מטרת התוכנית
בכוונת היזמים לפתוח תחנה לרחיצת מכוניות. סך עלות הקמת העסק 250,000 ש"ח.
מטרת התכנית העסקית להציג את מהות העסק ואת ההזדמנויות העסקיות.
זאת, בכדי לגייס 120,000 ש"ח כהלוואה ל רכישת ציוד ועוד 30,000 ש"ח בקו אשראי.
תמצית תיאור העסק
- בכוונת היזמים לפתוח מרכז לשטיפת מכוניות בסמוך ל XXX.
- התחנה תמוקם במרכז מסחרי הכולל תחנת דלק של חברת XXX, סופר מרקט המשרת את תושבי הסביבה, חנות גדולה לציוד ספורט וקמפינג, ומספר מסעדות: "פיצה שח-מט", "בורגר'" ובית קפה.
- תחנת השטיפה תהיה נגישה לנוסעים בכביש 1 הן בכוון דרום והן לאלה הנוסעים צפונה, וכמו כן, תהיה ויזואלית לנוסעים בכביש.
- העסק יציע רחיצת מכוניות באמצעות מכונות שטיפה מסוג XXX. קהלי היעד של העסק הוא בעיקר בעלי הרכבים באזור כמו גם לקוחות הפוקדים את המרכז המסחרי ותחנת התדלוק בצורה אקראית. במקום יהיה גם משרד המשולב בחנות אשר בו יימכרו אביזרי רכב שונים.
- תפעול העסק ייעשה על ידי מנהל עבודה ארבעה פועלים.
- שני היזמים בעלי ניסיון עסקי רב ושניהם היו בעבר שותפים בחברות בתחום שטיפת המכוניות.
תמצית תיאור השירותים
- במקום יוצעו שירותי שטיפה מכוניות פרטיות ומסחריות מסוגים שונים.
- שטיפה פנימית וחיצונית.
- שטיפה חיצונית בלבד.
- רחיצה בתוספת שירות מיוחד של פוליש ווקס.
אביזרי הרכב שיימכרו במקום כוללים:
- כיסויים למושבים.
- אביזרים נלווים – מגבים,
- מראות צד, מגן פגושים ועוד.
- אביזרים לניקוי – פוליש, וקס, ג'ילדות ועוד.
תמצית תיאור השוק וההזדמנות העסקית
שוק הרכב בישראל בשנים האחרונות הוא בעל מספר מאפיינים:
- מכוניות חדשות יותר.
- רמת מינוע ההולכת וגדלה.
- גידול משמעותי במספר הרכבים הנעים על הכבישים.
הלקוח הישראלי רואה ברכבו כנכס בו הוא חייב להשקיע. צורך זה הביא לעלייה במספר המכונים לשטיפת רכב ולפתיחת חנויות רבות וספרמרקט (אוטו-דיפו) המתמחים באביזרי רכב – בתחנות דלק, בערים ובאזורי תעשייה.
ההזדמנות העסקית של העסק נובעת ממספר גורמים:
- העלייה ברמת החיים והקניה המוגברת של מכוניות חדשות, בד בבד עם המודעות של הלקוח הישראלי למראה מכוניתו ועם נכונות ההשקעה שלו יוצרת ביקוש למוצרים ולשירותים "מפנקים" לרכב המשפרים את מראהו.
- במקום תחנת דלק אותה פוקדים כ – 750 רכבים מידי יום.
- מבצעים משותפים אשר יערכו עם התחנה (ומעוגנים בחוזה ההפעלה) יצרו חוג לקוחות כבר מהחודש הראשון.
- מרכז הרחיצה מהווה פתרון זמין ונוח לחברות וארגונים (להלן "לקוחות מוסדיים") באזור הנאלצים עד היום לנסוע כיום עד חדרה בכדי לנקות את רכביהם.
- במקום ישנו מרכז מסחרי קטן המהווה מרכז נוחות בו ללקוחות מוצעים פעילויות "אחרות בזמן רחיצת הרכב מסעדות, בתי קפה וחנויות.
- המקום חשוף לעוברים בדרך חיפה הישן, ולמעשה נראה על ידי עשרות אלפי הרכבים החולפים בכביש.
- קהל המטרה הפוטנציאלי בסביבה העסקית הישירה עומד על 5,200-6,200 רכבים.
- יש להוסיף את הלקוחות המזדמנים הנכנסים למרכז המסחרי בכדי להשתמש באחד משירותיו.
- כיום, פוקדים את תחנת הדלק כ – 650 רכבים מידי יום. על פי נתוני הנהלת התחנה, יש לצפות שנתון זה יעלה משמעותית עם תחילת ביצוע המבצעים המשותפים עם תחנת השטיפה. וזאת, עקב הסינרגיזם בין תחנת בדלק למכון הרחיצה.
תמצית פיננסית
- מחזור מכירות לשנה ראשונה: XXXXXX ש"ח.
- מחזור מכירות מצטבר ל – 5
- שנים: XXXXXXX ש"ח.
- רווח/ הפסד נקי לשנה ראשונה: XXXXX ש"ח.
- רווח מצטבר ל- 5 שנים: XXXXXX ש"ח
- ענ"נ (18%) לחמש שנים: XXXXXX ש"ח.