מבנה תכנית עסקית
מבנה התכנית העסקית: ראשי פרקים ותאור קצר של הפרקים והסעיפים. מדריך לכתיבת התכנית העסקית לגיבוש המודל העסקי, הגדרת מקורות רווח, התוכנית השיווקית, תקציבים ולגיוס משקיעים ושותפים פוטנציאליים.
תמצית מנהלים
המסרים העיקריים של התוכנית העסקית המציגים את המשמעויות העיקריות של התוכנית העסקית. מומלץ להשלים את כתיבת פרק זה לאחר השלמת התוכנית העסקית.
הצורך והרעיון העסקי
פרק זה מתייחס להזדמנויות העסקיות, ערכים שהעסק מייצר עבור לקוחותיו וכיצד הוא עונה על הצורך של השוק.
המוצר / השרות
- תיאור המוצר או השרות
- התמחיר כולל עלויות יצור, תשלומי ההעברה, העמסות ורווח
- ניתוח מוצרים / שירותים מתחרים בטבלת השוואה
השוק / הענף
- תיאור השוק / הענף ברמת המאקרו: גודל הענף, שרשרת האספקה, מספר שחקנים וכו'.
- הגדרת שוק היעד: תיאור קהל היעד, מיקום גיאוגרפי, התפלגות גילאים, הרגלי צריכה, צרכים וכד'.
התחרות
- טבלת השוואה של המתחרים העיקריים.
- טבלאות מיצוב המציגות את חלוקת השוק על פי מחיר, איכות, מגוון וכד'.
המודל העסקי
- מקורות הרווח
- מודל ההכנסות
- מיזמים ושותפויות אסטרטגיות
שיווק ומכירות
- ניתוח SWOT ואסטרטגיה שיווקית
- תכנית שיווקית ואמצעים לגיוס לקוחות
- יעדי שיווק וטבלת תחזית מכירות
- תכנית מכירות
- עלויות ותקציבים
כוח אדם ותפעול
- תיאור אופן התפעול של העסק
- כוח אדם ותרשים המבנה הארגוני
- טבלת מבנה עלויות שכר חודשיות ושנתיות
- טבלת מבנה עלויות הנהלה וכלליות
תחזית פיננסית
- טבלת עיקרי משמעויות פיננסיות
- דו"ח תחזית רווח והפסד
- דו"ח תזרים מזומנים
- דו"ח מקורות ושימושים
- ניתוח נקודת איזון
- ניתוח רגישויות
בניית תכנית עסקית מהווה שלב קריטי בהקמת עסק חדש או הבראת עסק קיים. כדי להפיק תועלת מקסימלית מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ אצל יועץ עסקי מקצועי.
קטגוריות: