יעוץ כלכלי לעסקים

ייעוץ כלכלי לחיסכון בהוצאות, ניהול כספים תקין ותזרים מזומנים בריא, אבחון הפעילות הפיננסית של העסק ותכנון מהלכי התייעלות, בניית תכנית ההבראה, מעבר לרווחים.

נקודת מבט כנה ואחראית מזווית כלכלית היא מצרך יקר ערך בהבטחת ההצלחה של עסקים מכלל ענפי המשק, הן המקומי והן הבין-לאומי. חשיבה מתמדת על ההיבטים הפיננסיים מוכרחת ללוות כל צעד מנהלתי או החלטה ארגונית, כדי לוודא שהתוכניות המתגבשות יהיו ברות יישום, ישרתו את טובת העסק באופן כוללני ולא יסכנו את הארגון בכניסה לבור תזרימי. הסתכלות כלכלית בריאה נדרשת לראות לנגד עיניה גם מטרות הנוגעות לצמיחה ארגונית וגם עניינים הקשורים ברווח העסקי.

גידול הכנסות

מנהלים כישרוניים או מייסדים בעלי חזון לא תמיד מצליחים להשיג שליטה באינספור הפרטים המרכיבים את המאזן הפיננסי של העסק, במיוחד אם התחילו את דרכם בבית עסק מצומצם שהלך והתרחב עד שהתקבלו מחזורים כספיים בסדרי גודל שונים לחלוטין מכפי שהכירו. לא תמיד מצליחה הצמרת הניהולית לגייס איש כספים פנימי שיעמוד בציפיותיה ויסייע במימוש שאיפותיה או שהיא עשויה להתאכזב מהתוצאות שהחטיבה הכלכלית מפיקה בשטח. זהו הרגע להכניס לתמונה הארגונית יועץ כלכלי שמתמחה בעסקים, על מנת שהידע והניסיון שלו יוכלו ללוות את הארגון בדרך להגשת החזון העסקי, על פי התוכנית האסטרטגית של ההנהלה האורגנית.

ייעוץ כלכלי לעסקים

מתי מתעורר הצורך בשילוב יועץ כלכלי חיצוני?

התארגנות לקראת צעדי צמיחה או מהלך של התרחבות עסקית.

תחלופה בצמרת הניהולית של ארגון גדול או חילופי דור בראשו של עסק משפחתי.

הכנות בדרך להקמת עסק חדש או התמזגות עם חברה קיימת.

ניסיון להבריא ארגון שמרגיש אובדן דרך או דיס-אוריינטציה בסביבה העסקית.

מאמצים ליציאה ממצב כלכלי מורכב, להחזרת חובות ולשחזור של הרווחיות הארגונית.

פיתוח עסקי

מקומו של היועץ הכלכלי בקידום העסק

חשוב לנו להדגיש: היועצים הכלכליים שלנו לא מתכננים לתפוס את מקומם של היזמים מייסדי העסק, של מנהלי החטיבות הנבונים או של אנשי הדירקטוריון המנוסים. תפקידם הוא להציע למובילי הארגון כיווני חשיבה מרעננים, לחפש דרכים חדשות שעדיין לא נוסו, לספק נקודת מבט אקסטרנית שעשויה למצוא אלטרנטיבות שקשה לזהות מבפנים, לשמש אוזן קשבת ולתפקד איש סוד במהלך תקופות מאתגרות ולהשביח את המאמצים הניהוליים בעזרת ניסיונו האישי וההישגים שצבר לאורך הדרך.

ביכולתו של היועץ להוסיף ממדים שאולי הושמטו ממערך השיקולים המסועף של המנהלים ולייצר תמונת מצב מלאה ומפורטת יותר. בין אם מדובר בחברת תוכנה, במשק חקלאי, במפעל ייצור, בחברת ליסינג או בסטארטאפ מבטיח – ייעוץ מתאים יקל על פירוק מגמות מקיפות ושאיפות ארוכות טווח לסדרת צעדים ברורים וברי יישום, באמצעות ידע רלוונטי, מקצועיות ללא פשרות, ניסיון מבוסס ושירותיות מסבירת פנים.

הגדלת הכנסות

ערוצי הפעילות האפשריים של יועצים כלכליים עסקיים

  • אבחון והערכה של המצב בענף באמצעות עריכת סקרי שוק ומחקרי מתחרים.
  • איתור נקודות שמזמינות התייעלות ובעקבותיה חיסכון בהוצאות.
  • חשיבה כיצד להגדיל את התחרותיות של העסק על מנת למנוע נטישה של לקוחות ולפעול לשימור צרכנים קיימים.
  • התמודדות משותפת עם מגבלות תקינה וגופים רגולטוריים או הגשת טפסים וחסמים בירוקרטיים.
  • בחינת אפשרויות חלופיות וכדאיות יותר לתכנון מס ולבחירת חבילות ביטוח.
  • גיבוש חוזים או הסכמים שיהיו אידיאליים ביותר עבור העסק ובחירה בגופים או בנותני השירות הנכונים והרלוונטיים ביותר.
  • הגדלת השקיפות של תזרים המזומנים בפני ההנהלה בשאיפה להעניק שליטה מלאה יותר של מובילי הארגון בתנועות הכספיות פנימה והחוצה.

פיתוח כלכלי עסקי

ליווי רלוונטי עבור נקודות מפנה במחזור החיים של העסק

בשלבים שונים בחייו של ארגון מתעורר צורך אקוטי בקבלת החלטות ניהוליות רבות משמעות שעשויות להשפיע באופן דרמטי על העסק ועל עובדיו. במקרים רבים יהיו להחלטות שכאלה נגזרות כלכליות רחבות היקף, שמזמינות צורך בליווי מיוחד על ידי יועץ כלכלי מנוסה. גורם מקצועי שכזה יוכל לסייע בניהול סיכונים לקראת הצעד רב החשיבות, מתוך הבנה שההצלחה או הכישלון של מהלך עסקי מושפעים במידה רבה ממידת ההיערכות שהושקעה בו.

בין אם אתם מעוניינים בהתרחבות, בהשקת קו מוצרים חדש או בפתיחת סניף נוסף, יהיה עליכם לחשוב על מוצר מתאים או מיקום אסטרטגי, להעריך האם תהיה כדאיות כלכלית, לקבל תמונת מצב על האזור הרלוונטי, לזהות את קהל היעד ולעתים להגדיל את הנוכחות במדיה לקראת המהלך. חשוב יהיה לצבור רזרבות פיננסיות לצורך תקופה ההרצה, לרכוש תוספות ציוד או להרחיב את גיוס משאבי האנוש כדי להצליח בשמירה על רציפותה של הפעילות העסקית וכן לתכלל הוצאות נוספות כדי להימנע מצורך פתאומי בהוצאה שלא נלקחה בחשבון.

צעדים בעלי משמעות כלכלית נרחבת מוכרחים להתבסס על גבי מסד הנתונים העדכני ביותר, במסגרת חיבור מקסימלי לעובדות מוצקות ולקולות העולים מהשטח. כאן משתלבים היועצים העסקיים שלנו, שיפעלו כדי להעריך בכנות את התפוקה המרבית של העסק ולזהות את מגבלותיו, לאמוד את יכולת העמידה שלו בתוכניות שאפתניות ואת יכולת ההחזר הכספית ואף לבחון אפשרות של מיקור שעשויה לייעל את העבודה ולקצץ עלויות – כמו במערכי שינוע או בחטיבות שיווק. נוסף על אלו יידרשו למידה של המורכבויות או האתגרים האופייניים לענף, התחקות אחר דפוסי ההתנהגות הצרכנית, חיזוי תנודות צפויות בגזרת השוק או במשק בכללותו והכרה של השחקנים הנוספים הפועלים בתחום.

צמצום הוצאות

התמודדות עם אתגרים כלכליים ומצוקה תזרימית

תפקיד מרכזי של היועץ הכלכלי הוא ללוות את העסק בדרך לניהול כספים תקין ולייצוב תזרים מזומנים בריא, באמצעות שני ערוצים מרכזיים:

הגדלת הכנסות

  • יציאה להנפקה בבורסה, רתימה של משקיעים פרטיים או לקיחת הלוואה בנקאית.
  • הכנסת שותפים עסקיים, יצירת שיתופי פעולה עם חברות מקבילות או התמזגות עם גופים גדולים.
  • איתור והעצמה של המוצרים או השירותים הרווחיים ביותר מתוך המערך המוצע ללקוח.
  • תמחור מוצרים או קביעת משכורות מחדש בעקבות תנודות בשוק או עליית מחירים.

צמצום הוצאות

  • הערכת אפשרות לקיצור שרשראות אספקה או לסיום התקשרות עם ספקים קיימים.
  • עריכת שינויים במבנה הפנים-ארגוני ועיצוב מחדש של חלוקת הסמכויות בעסק.
  • איחוד או פיצול של מחלקות ארגוניות והגדרה מחדש של תפקידים בלתי יעילים.
  • קידום תהליכי אוטומציה וצמצום כוח אדם במידת האפשר.
  • בניית תוכנית הבראה סדורה, במטרה לצמצם גירעונות, להחזיר חובות ולכסות הלוואות.

ייעוץ כלכלי עם דגש על המערך השיווקי של העסק

המותג העסקי ושמו של הארגון הם רכיבי זהות משמעותיים עבור המייסדים, העובדים וקהל היעד. קידום של אלו באמצעות קמפיינים שיווקיים מהווה הוצאה גדולה, כך שחשוב לתכנן אותו בחוכמה: מה יהיה המסר העיקרי? איך נכון להדגיש את הערך המוסף שמציע הארגון בהשוואה למתחרים? מהו הטיימינג המתאים ביותר ליציאה למהלך פרסומי? באילו פלטפורמות כדאי לקדם את המותג? כמה תקציב כדאי להקצות לטובת העניין? היועץ העסקי יוכל להשתתף בתהליכי קבלת החלטות הנוגעים לתחום השיווק ואף לסייע בביצוע משימות נחוצות:

  • ניסוח אסטרטגיה שיווקית וסימון קווים מנחים לקמפיינים תקשורתיים.
  • פריסת מניפה רחבה על פני פלטפורמות פרסום שונות המותאמות לקהל היעד הרלוונטי.
  • הקמה או הרחבה של מערך שיווקי פנימי או יציאה למיקור חוץ של חטיבת המכירות.
  • בחירה והטמעה של שיטות בקרה למדידת הצלחות בתחום הפרסום והמכירות.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים