כיצד ייעוץ אסטרטגי יכול לעזור לעסק שלך לצמוח?

כיצד ייעוץ אסטרטגי יכול לעזור לעסק שלך לצמוח?

כיצד ייעוץ אסטרטגי יכול לעזור לעסק שלך לצמוח?

יעוץ אסטרטגי מעניק לארגון תמונת מצב כוללת ואמתית, המאפשרת לדרג המנהל לתכנן את דרכי הפעולה של הארגון ונותן לארגון ומנהליו כלים יעילים שמאפשרים צמיחה.

בשנות השישים של המאה הקודמת החל להתפתח הצורך בייעוץ חיצוני לארגונים. ארגונים אלה נוהלו בשגרת פעולה רוטינית ובדפוס חוזר ועקב כך, תפישתם התקבעה ואיתה אף נקודות העיוורון שלהם וחוסר יהיכולת שלהם למצוא פתרונות הנמצאים מחוץ לאותה התפישה. התעורר הצורך באיש “מבחוץ”, בעל מקצוע מנוסה, אשר יוכל להצביע על הנקודות החלשות שבארגון ובדרך התנהלותו, וכך נולד הייעוץ הארגוני. כעשור לאחר מכן, מתוך אותו ייעוץ ארגוני, התפתח ענף של ייעוץ, אשר מתייחס לייעוץ בצורה הוליסטית יותר ואיננו מתמקד רק בארגון עצמו ובמתרחש בתוכו כיחידה מבודדת הנמצאת בואקום, אלא אף ביחסי הגומלין של הארגון עם השוק שבתחומו. תחום זה הוא תחום הייעוץ האסטרטגי.

אם נבחן מקרוב את ההבדלים בין הייעוץ הארגוני הקלאסי לבין הייעוץ האסטרטגי, נוכל לאמוד את היתרונות שייעוץ אסטרטגי מקצועי יכול להעניק לעסק שלך:

מטרת הייעוץ

ייעוץ ארגוני עוסק ב”איך” ואילו ייעוץ אסטרטגי עוסק ב”מה” – ייעוץ ארגוני עוסק, בין השאר, בשאלה “מה הם האמצעים הטובים והיעילים ביותר בעזרתם יוכל הארגון להשיג את היעדים שהציב לעצמו?”. לעומתו, ייעוץ אסטרטגי בוחן את היעדים עצמם, את תקפותם לנקודה הספציפית במחזור החיים של הארגון ובמידת הצורך אף מרענן ומחדש אותם, בהתאם לתוצאות הבחינה.

מרחב הפעולה

ייעוץ ארגוני מסתכל “פנימה” וייעוץ אסטרטגי מסתכל “פנימה” וגם “החוצה” -מעצם שמו, ייעוץ ארגוני עוסק ומתמקד במתרחש בתוך הארגון עצמו, לרוב, במנותק, או במינימום התייחסות למגמות חיצוניות, למצב השוק, למתחרים בולטים וכד’. ייעוץ אסטרטגי מכליל במשוואה את כל הגורמים ויוצר תמונה של הארגון והמתרחש בו ואף של הרלוונטיות שלו מול המגמות החיצוניות ויכולת ההשתלבות שלו בן.

מורכבותו של הייעוץ

בהיותו הוליסטי ומעניק תמונת מצב שלמה וכוללת, ייעוץ אסטרטגי מצריך התמחויות מרובות יותר מהייעוץ הארגוני. חברת ייעוץ אסטרטגי מעסיקה צוותים המורכבים מאנשים מקצוע ומתמחים במגוון רחב של תחומים ככלכלה ומנהל עסקים, פסיכולוגיה, הנדסת תעשייה וניהול ואף יועצים ארגוניים. כל איש מקצוע כזה מעניק את נקודת המבט הייחודית והמנוסה שלו למצבו של הארגון, וכל מקטעי התמונה הקטנים האלה יוצרים יחדיו את התמונה השלמה של האסטרטגיה הארגונית.

תמונה השוואתית

על מנת שארגון יצליח לשרוד (ואף לשגשג) בתחומו, עליו לדעת איך הוא ממוצב, יחסית למתחריו. עליו לבחון את החולשות והחוזקות שלו ולמצוא את הדרך לנצל את היתרונות היחסיים שלו כדי לבסס ולמתג את עצמו כבר סמכא ובולט בתחומו. הסתכלות רק לתוך הארגון עצמו (כבייעוץ ארגוני) איננה יכולה לספק לו את הכלים הנחוצים לו על מנת לעשות זאת. ייעוץ אסטרטגי מעניק לארגון את כל הכלים האלה ואף, לאחר סיום תקופת הייעוץ עצמה, לרוב, מותיר בידי הארגון כלים ללמידה עצמית ולהמשך היישום.

לסיכום

יעוץ אסטרטגי מעניק לארגון תמונת מצב כוללת ואמתית, המאפשרת לדרג המנהל לתכנן את דרכי הפעולה של הארגון בשנים שתבואנה לאחריו. ייעוץ כזה גם מעניק לארגון ומנהליו כלים יעילים ואמתיים, אשר יוכלו ליישם בהמשך הדרך.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים