הכנת תוכנית עסקית

ניסוח תוכנית עסקית מקיפה ינחה את העסק ויאותת למשקיעים שיש לו פוטנציאל כלכלי.

עבור עסקים ממגוון תעשיות שונות, התוכנית העסקית מתפקדת כמסמך היסוד שפורס את תמונת-העל של העסק ואת המסלול שעליו לצעוד בו כדי להגיע להצלחה. למרות שישנם בתי עסק קטנים שמעולם לא ראו צורך בניסוח תוכנית מעין זו, למסמך המכונן הזה יש משמעויות רחבות היקף. תוכניות עסקיות נכתבות לקראת הקמתו של עסק חדש, בשעת בחינת צעדי התרחבות וצמיחה או לקראת כניסה לתהליכי הבראה בעקבות תפקוד לקוי, אך למעשה הן מתעדכנות באופן תדיר בהתאם לשינויים החלים בשוק ובעסק עצמו.

תוכנית עסקית

התועלת בכתיבת תוכנית עסקית

התוכנית העסקית משמשת כמדריך יישומי להתמודדות עם מצבים שונים במהלך פעילותו של העסק, כך שיוזמות עסקיות עשויות לקום או ליפול על סעיפיה של התוכנית. מעבר לכך, הצגת התוכנית העסקית לצדדים חיצוניים משמשת למשיכת גורמים מממנים ובהם משקיעים פרטיים, קרנות גדולות ואפילו גופים בנקאיים. באמצעותה תוכלו להראות לשותפים פוטנציאליים מודל של הנהלה אחראית ומאורגנת המתייחסת לעבודתה ברצינות וכך להזמין גם מיזוגים עם חברות רבות השפעה. כדי לשכנע אותם שמשתלם לעשות איתכם עסקים, חשוב לבסס את טענותיכם על עובדות מוצקות ונתונים סטטיסטיים וגם להציג אותם בצורה מקצועית ורהוטה.

סעיפים בתוכנית העסקית

איך בונים תוכנית עסקית מוצלחת ומקיפה? הפרק הראשון של כל תכנית עסקית הוא תקציר מנהלים. חלק זה מציג הסבר תמציתי של מהות העסק, לרבות הגדרת מטרות עסקיות והצגת חזון ארוך טווח. לרבות הגדרת מטרות עסקיות והצגת חזון ארוך טווח.. צריך לתאר את מכלול השירותים והפתרונות שהעסק יציע ללקוחותיו, תוך עמידה על הערך המוסף שיעניק לו עדיפות על פני מתחרים. על התוכנית לכלול אנליזה יסודית של גזרת השוק הרלוונטית, צרכיו והתנהגותו של קהל היעד, סקירת המתחרים הפועלים בתחום ובחינת תנודות החלות או הצפויות לחול בענף.

חשוב להתייחס בכתב למבנה הארגוני, להגדיר תפקידים, לבנות את הפירמידה הניהולית להאציל סמכויות באופן ברור. כמו כן, יש לנסח אסטרטגיה שיווקית שתתייחס למגוון שיטות מיתוג ושיווק: מסעות פרסום מסורתיים, שיווק באמצעות הדואר האלקטרוני, פרסום ברשתות חברתיות, מערך מוקד מכירות טלפוני, בניית אתר בית מזמין ושימוש באמצעים לקידום אתרים.

כתיבת תוכנית עסקית

היבטים כלכליים של תוכניות עסקיות

מבנה תוכנית עסקית רצינית מוכרח לכלול תמונת מצב כלכלית מפורטת ככל האפשר, לרבות רזרבות כלכליות, תחזית הכנסות והוצאות צפויות, הערכת תקופת ההחזר של ההשקעה הראשונית וכן תמחור המוצרים. פרטים אלו נדרשים כדי לסייע לגורמים חיצוניים להבין האם יש לעסק שלכם כדאיות כלכלית.

יש לתאר במפורט את הצרכים התפעוליים של הפעילות העסקית ובהם מערך לוגיסטי, מכונות ייצור, כוח אדם נדרש ועלויות חומרי גלם. חשוב להבנות את תקופת ההרצה של העסק ולקבוע כיצד ימדדו וינוטר ההישגים העסקיים. על המסמך לעסוק בהערכת סיכונים ולהציג תוכניות גיבוי והסדרי ביטוח. נדרשת היצמדות לתחזיות ריאליות המעוגנות במציאות וכן הקפדה על ניסוח מדויק וקולע, תוך הימנעות מכתיבה מסורבלת ומאריכות מיותרת.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

      יועץ עסקי

      העסק שלך יכול להרוויח יותר!

      לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

      יועץ עסקי
      יועץ עסקי

      העסק שלך יכול להרוויח יותר!

      לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים