ענף טיפולי היופי הינו אחד הענפים המשגשגים ביותר בשנים האחרונות וזאת הודות לתודעה ההולכת וגוברת של נשים וגברים כאחד לטיפולי אסתטיקה. מכוני יופי רבים נפתחים בכל עת בין אם מדובר במכונים הנמצאים ביחידה נפרדת בבית או במכון הנמצא במקום מסחר ומציע את שירותיו לקהל הגדול. תחום זה הוא בעל היצע רב אך גם בעל ביקוש מסיבי ולכן ניתן לראות את העלייה החדה בפתיחת מכוני יופי אך מנגד גם דעיכה של עסקים קטנים יותר שלא כוונו היטב להשגת המטרות העסקיות.

ייעוץ עסקי למכון יופי - פיתוח עסקי

מכון יופי הוא עסק לכל דבר והוא מחויב להצלחה כמו כל חברה אחרת הנמצאת בתחום זה או אחר. גדילתם וצמיחתם של מכוני יופי קשורה לא רק באופי הטיפולים הנרחבים הניתנים בהם כמו טיפולי פנים, הסרת שיער, איפור קבוע ועוד, אלא גם ביכולת שלהם לשרוד בתחום כל כך תחרותי. ליווי עסקי מוקפד מכוון להצלחת בית העסק ולהבאת תוצאות גוברות אשר באות לידי ביטוי גם מבחינה של הצלחה פיננסית וגם להצלחה ושגשוג לטווח הארוך.

ייחודיות העסק בפיתוח עסקי של מכון יופי

אחד הכלים המנהליים הראשונים שאותם יש למצוא הוא "מה מייחד את בית העסק?", מהו האלמנט המעלה את החברה מעל אחרות בתחום תחרותי? האלמנט המייחד את מכוני היופי קשור בתקשורת ובחיבור האישי שבין המטפל והלקוח. אם נשווה את מכוני היופי לעסקים אחרים נוכל להבחין ביתרון הגדול ביותר שזו החוויה של הלקוחות בזמן שהייתם במכון יופי.

כאשר מגיעים למכון יופי, מתרחש תהליך מופלא של תקשורת בינאישית המכוונת להנאת הלקוח. בשונה מעסקים אחרים אשר בהם הלקוחות "נכנסים ויוצאים", במכוני יופי ישנה התייחסות מרכזית בחוויית הלקוח מאחר והוא שוהה בבית העסק זמן ממושך יותר מן הרגיל. ההיבט האישי והיחס האינטימי כלפי כל אדם הוא זה אשר מבדיל עסק משגשג מעסק דועך.

ייעוץ עסקי – תכנית עסקית למכון יופי

הפנייה לייעוץ עסקי לסלון יופי לא באה רק כדי למצוא מהי נקודת הייחודיות של מכון היופי, כי אם גם במטרה לבנות תכנית עסקית שלמה שתפלס את הדרך בצורה ברורה יותר ובטוחה להצלחה לטווח ארוך. על מנת לעשות זאת באמצעות פיתוח עסקי ישנם מספר כלים הניתנים לביצוע במכוני יופי:

ייעוץ עסקי – עיצוב חיצוני מביא לשינוי פנימי

מכון יופי מכוון לאסתטיקה וככזה גם החזות החיצונית שלו צריכה להיראות בהתאם. מכון יופי צריך להיות נקי ומצוחצח בכל עת, נעים וחמים לכל החושים, מקום אשר יעביר מסר חד והשראה של אווירה מזמינה לכלל הלקוחות.

פיתוח עסקי – טכנולוגיות מתקדמות

אחד הכלים הטובים ביותר להבדל בין מכוני יופי עוסק בשמירה המתמידה על שימוש במכשור מתקדם וזה מה שיעשה את ההבדל הגדול בין טיפול יופי למכון. כאשר בית עסק מציע ללקוחותיו טיפולים שונים במכשור עכשווי ישנה אמירה חד משמעית על התעדכנות מתמדת.

בנוסף לכך, בעלי מכון יופי עוברים השתלמויות בכל עת ואינם קופאים על שמריהם. תעודות סיום ותעודות הסמכה על יכולת טיפול במכשור או בשיטות מתקדמות יש תמיד לתלות על הקירות למראה עיניהם של הלקוחות, על מנת להעביר להם גם את תחושת הביטחון כי הם בידיים הכי בטוחות.

פיתוח עסקי – הופעה חיצונית

בין אם מדובר במכון יופי אשר מעסיק עובד אחד בלבד או מכון יופי עם רשת של סניפים – למראה החיצוני יש השפעה רבת מימדים. זהו תחום העוסק בטיפוח היופי והאסתטיקה ולכן, חשוב יותר מכל לשמור על מראה נקי, שיער אסוף בקפידה, איפור מרוסן ולבוש מוקפד המכיל חלוק לבן עם שם המכון.

פיתוח עסקי – שיווק עסקי 

גם מכון יופי הנמצא בבית צריך שיווק ופרסום וכחלק מפיתוח עסקי, ניתן לעשות זאת בדרכים שונות כאשר בזמן בנייתה של תכנית עסקית היועץ יעלה חלק של ייעוץ עסקי שיווקי ובמטרה למקסם את יכולת ההפצה של בית העסק בין אם הוא קטן או גדול כאחד.

כדי לעזור במלאכת השיווק, יש ביכולתו של מכון יופי לעשות מספר דברים:

  • לפנות לחברה פרטית שתפקידה הוא לקדם את העסק בכלי המדיה השונים קרי; פייסבוק, אינסטגרם, בלוגים ועוד. החברה הזאת משתמשת בכלים חדשניים המצויים במנועי החיפוש השונים ומפזרת אפשרויות רבות על פני השטח במטרה להגיע לקהל רחב עד כמה שניתן.
  • הקמה של אתר אינטרנט ותחזוקה שוטפת שלו ולא רק פתיחה של עמוד עסקי, תביא להפצה גדולה יותר ושימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים נפוצים יותר לפרסום ושיווק אגרסיבי.
  • תמחור נכון של טיפולים ומוצרים למכירה במכון היופי היא דרך נוספת למשוך קהל לקוחות. ערכו סקר בין מספר מכוני יופי הנמצאים בסביבה ובררו מחירים ועלויות על מנת שתוכלו לעמוד בתחרות ואל תחששו לתמחור גבוה המתאים למוצר או טיפול יקר. טיפולי יופי מופנים לטיפול פיזי בגוף ובדיוק כפי שאנשים לא יבחרו ללכת לרופא הכי זול כך גם לא יבחרו להגיע למכון יופי המציע שירותים זולים ביותר – דבר זה יעלה חששות רבים אצל לקוחות פוטנציאליים.
  • משיכת לקוחות על ידי "ייעוץ חינם בהתאמה אישית" דרך פרסום באתר האינטרנט, עמוד עסקי, פליירים, יצירת קשר ושיתוף פעולה עם חברות לתכשירי קוסמטיקה ועוד. כאשר לקוח עובר את סף דלתכם עשיתם 60% מן העבודה וכעת נותר להשאירו על ידי מתן שירות מעולה מעל לכל במטרה לשמר אותו ולהביא להפצה מהירה בצורת "מפה לאוזן" של בית העסק.
  • הכנסת של לקוחות למאגר שבו תשלחנה הודעות על מבצעים חדשים, קופונים וברכות יום הולדת – אלו הם אלמנטים המשרים חמימות ואכפתיות אצל לקוחות מעבר ליידוע והפצת מידע.

הצלחה עסקית של מכון יופי היא הצלחה של בית עסק לכל דבר וכך בדיוק יש להתייחס לנושא זה. יועץ עסקי מקצועי יערוך אבחון עסקי מדוקדק ובו הוא יקבל תמונה מלאה על אופי החברה, נקודות החוזק שלה, נקודות התורפה שלה ויבנה תכנית ברורה אשר תפתח את בעליו הן מבחינה מנהלית והן מבחינה אישית במטרה להגיע לשגשוג והצלחה עסקית בטווח הקצר והארוך.

שאלות ותשובות

ייעוץ עסקי מסייע להבין את נקודות החוזק והחולשה של העסק ולבנות תכנית ברורה שמגדילה את סיכויי ההצלחה.

ייעוץ עסקי מסייע להבין את נקודות החוזק והחולשה של העסק ולבנות תכנית ברורה שמגדילה את סיכויי ההצלחה.

חוויית הלקוח והקשר האישי עם המטפל הם מה שמבדילים בין עסק משגשג לעסק דועך.

יש לבדוק ייחודיות העסק, תכנון פיננסי, שיווק, תמחור וטכנולוגיות עדכניות.

מראה נקי, מסודר ואסתטי יוצר רושם טוב ומעורר אמון אצל הלקוחות.

מכשור מתקדם משדר מקצועיות ומבטיח טיפולים איכותיים ובטוחים יותר.

שיווק מאפשר להגיע לקהל רחב יותר, למשוך לקוחות חדשים ולשמר את הקיימים באמצעות פרסום ברשתות ובאינטרנט.

תמחור הולם משדר איכות ומקצועיות; לקוחות נוטים לבחור שירות יקר ומקצועי על פני זול ביותר.

ייעוץ אישי יוצר חיבור עם הלקוח, מגביר אמון ומגדיל את הסיכוי שהלקוח יבחר בשירותי המכון.

שליחת מבצעים, קופונים, ברכות ליום הולדת והודעות על חידושים יוצרת תחושת אכפתיות ומחזירה את הלקוחות לעסק.

הכשרה ותעודות מגדילות את הביטחון של הלקוחות, משדרות מקצועיות ומבטיחות טיפול איכותי.