ייעוץ עסקי לחברת ליסינג

בעולם המורכב והענף של הליסינג, חשוב ביותר להסתייע בגוף מייעץ הבקיא בתחום.

שוק הליסינג והשכרת הרכבים הוא עולם עסקי מסועף ביותר. בין אם מדובר בליסינג תפעולי, ליסינג פרטי או ליסינג מימוני, מהמערך הניהולי של העסק נדרשת שליטה במגוון תחומים שונים זה מזה, כך התייעצות עם גורם מייעץ הבקיא בתחום היא מצרך חיוני להצלחה. פנייה לייעוץ תתרום משמעותית הן למערך של השכרת רכבים משפחתיים לנהג סטנדרטי והן למערך של ליסינג תפעולי.

ייעוץ עסקי לחברת ליסינג

אתגרי חברות הליסינג

כל חברה בענף זה נאלצת להתמודד בראש ובראשונה עם כמות אסטרונומית של מידע. עליה לנהל צי רכב הכולל לעתים אלפי מכוניות מדגמים שונים ומפסי ייצור שונים, לשמור תיעוד מסודר ורציף של כל רכב הכולל את מספר הרישוי שלו, הקילומטראז’ שצבר, התקלות שאירעו בו ותוכנית הטיפולים שלו. תיעוד זה חיוני ביותר למעסיקים המקושרים עם חברת הליסינג, מאחר והם זקוקים למידע כדי להציגו כהוצאה מוכרת לצורכי מס. הפעילות השוטפת מייצרת מסות של טפסים הנוגעים למסירות רכבים חדשים, להחזרת רכבים משומשים, לרכישת כלי רכב בסיום תקופת הליסינג ולדיווח על תקלות, כך שהחברה צריכה לשמור אלפי מסמכים ולקטלג אותם בצורה המאפשרת גישה נוחה לפי בקשה.

ייעוץ להנהלה 

שכבת ההנהלה של חברת הליסינג נדרש להתמקצע במספר ענפים שונים באופיים. החל בביצוע עסקאות רכש חדשות ובייבוא זר, עבור ניהול שוטף של צי רכב ובקרה על התחזוקה השוטפת של רכבי עודפים ושל רכבים מושכרים, וכלה בהחזקת מערך רב-היקף של שירות לקוחות, מוקד מכירות וקשרי חוץ. את קבלת ההחלטות בתחומים המגוונים יש לנהל באמצעות האצלת סמכויות מושכלת, מניעת כפילויות בין בעלי תפקידים המבצעים את אותה העבודה וניטור של הנעשה בצורה שקופה ובבקרה נוחה ונגישה. ישנו קושי מובנה בניסיון לנהל את כל ענפי העסק בין אם מדובר על השכרת מכוניות או ליסינג תפעולי למשאית ונהג ללא היעזרות ביועץ מתאים.

חברות הליסינג פועלות בזירה עצימה ביותר המתחוללים בה שינויים תכופים. הן נדרשות לעמוד ללא הרף בדד-ליינים של בקשות חדשות מלקוחות, לצד מחסור מורגש בכלי רכב המיוצרים בעולם ותנודות החלות במחירי הדלק האזוריים. הן נושאות באחריות לתקלות ולביצוע תיקונים וגם טסטים תקופתיים המתחדשים מסביב לשעון וצריכות להתמודד עם התיישנות בלתי פוסקת של צי הרכב. עליהן לקיים גם מערכת משומנת של נהגים לשינוע של כלי רכב וגם מערכות איתור לבקרה ולמניעת גניבות. בחירת מערכות ממוחשבות מתאימות שיסייעו בתפעול העסק המורכב הזה והטמעתן במטה החברה ומוצריה הן אחת המשימות העומדות לפתחה של חברת ייעוץ המתמחה בתחום.

יועץ עסקי לחברת ליסינג

מחקר שוק 

החברה צריכה לשמור על איזון דק ביותר במספר כלי הרכב שברשותה. מצד אחד, במקרים של תקלות חמורות המשביתות את הכלי, החברה נאלצת לספק רכב חלופי במסגרת זמנים קבועה, כך שהדבר מחייב זמינות גבוהה. מצד שני, עודפים מחייבים אחזקה ואחסון בסדרי גודל משמעותיים, ערכם יורד באופן קבוע ככל שעובר הזמן והם כרוכים בהוצאות נלוות מרובות. משום כך, ייעוץ עסקי איכותי יידרש לסייע בעבודת תכנון המערבת סטטיסטיקות מדויקות, מחקר שוק והיכרות מעמיקה של התנודות בביקוש מצד לקוחות.

היבטים מיוחדים של שוק הליסינג

הליסינג התפעולי הוא הצורה הפופולרית ביותר של ליסינג בישראל, כך שמדובר בשוק תחרותי ביותר. נקודה זו מקבלת משנה תוקף מהעובדה שכל לקוח עשוי להעסיק עשרות ואף מאות עובדים, כך שסגירת עסקה עם מעסיק חדש או אובדן לקוח לטובת המתחרים הם מאורעות רבי-משמעות, המחייבים הקדשת תשומת לב מיוחדת. גם גיבוש חוזה מול הלקוחות – העוסק בצורה אופיינית בהסדרים ביטוחים במקרה תאונה, בגובה ההשתתפות העצמית של משתמשים, במגבלת קילומטראז’ החלה על נהגים ובעלות ההוספה של משתמשים נוספים – מחייב כישורי משא ומתן משופשפים, שהם מרכיב בסיסי בגופי ייעוץ עסקי.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים