כיצד להקים ולנהל מועדון לקוחות?
מועדוני לקוחות בימינו כבר נהיו דבר שבשגרה, אך עד שנות השמונים לא היה בהם צורך. התחרות בשוק הייתה פחות אינטנסיבית ואנשים היו הרבה פחות מוצפים בפרסום ושיווק ועל כן היו נוטים פשוט להיות נאמנים לעסקים המוכרים והנוחים שלהם. עם השינויים בעולם העסקים החלו להיכנס לפעולה מועדוני לקוחות שבתמורה לפרטים ודרכי תקשורת, מספקים ללקוח הטבות ומצבעים בלעדיים. לצד ריצוי הלקוחות, מועדוני לוקחות, כשמוקמים ומנוהלים נכון מטיבים עם בעלי העסק אפילו יותר.
כיצד מועדון לקוחות עובד?
לפני שאתם משתכנעים שאתם צריכים לדאוג להקמת מועדון לקוחות, כדאי שתכירו כמה דברים בסיסיים על מועדוני לקוחות ומדוע הם כדאיים כל כך. ניהול מועדון לקוחות מוצלח יוצר בעצם מאגר גדול של לקוחות עליהם יש לנו פרטים שונים בניהם פרטים אישיים כמו; שם, גיל, מקום מגורים, מגדר ופרטי התקשרות כמו טלפון, מייל וסלולרי. אלו ביחד מסייעים לנו ב – 2 פלטפורמות.
הראשונה היא פלטפורמה אישית. הדרך הטובה ביותר להתעלות מעל התחרות הצמודה וגל הפרסומות שבו נשטפים הלקוחות הוא לייצר פרסונליזציה או בתרגום חופשי – התאמה אישית. הפרטים האישיים שנאספים על הלקוחות מאפשרים לנו לעצב עבורם מודעות, פרסומות או הצעות למוצרים באופן מותאם אליהם בצורה שיווקית. הרי מובן מאילו שאישה בת 24 תתעניין לרוב במוצרים שונים מאשר גבר בן 60. זוהי דרך מצוינת ללכוד את תשומת הלב של הלקוח ולגרום לו להרגיש נאמנות לעסק.
הפלטפורמה השנייה שאנו מרוויחים מכך היא הפלטפורמה הכללית. המאגר אוסף גם את הרגלי הצריכה של הלקוחות בהגעה לעסק. זאת בשילוב עם הפרטים שנאספו מאפשרות להוציא סטטיסטיקות ותחזיות ולהבין מה מייצר תגובה אצל הלקוחות שלנו, מה גורם להם לחזור, מה משותף להם ומה הכי כדאי להציע להם. הפרט הזה כל כך חשוב ועוזר לנו לעצב בצורה יעילה את השיווק והפרסום של העסק.
היכן להתחיל עם הקמת מועדון לקוחות?
מועדוני לקוחות מספקים מידע רב, אך אי-אפשר לבנות אותם בצורה טובה ללא הבנה של הלקוחות והרגלי הקניה שלהם מלכתחילה – כי הקמת מועדון לקוחות ללא לקוחות היא בזבוז של כסף וזמן. ישנם סוגים רבים מאוד של מועדוני לקוחות המציעים שירותים שונים. חלק מהם מציעים הנחה קבוע, חלקם מציעים צבירת נקודות שמתרגמות לקניה, לחלקם יש מבצעים אקסקלוסיביים והנחות ששמורות לחברים בלבד, וברובם קיימות הנחות בימי הולדת או ימים משמעותיים נוספים.
הדרך הטובה ביותר להבין מה מתאים לעסק שלכם ומה לא היא להבין את הלקוחות שלכם ובעזרתו של יועץ עסקי המשלב תכנית עסקית עם ייעוץ שיווקי תוכלו להגדיל הכנסות ולמקסם את יעילות מועדון הלקוחות. שיטה אפשרית לכך היא בחינת שיטות העבודה של התחרות. נסו לשאול את השאלות הבאות: מה מסייע להם להביא לקוחות? מה הם עושים בצורה פחות טובה או יעילה? מה דומה ביניכם ובין המתחרים ואיך זה משפיע על הלקוחות ועל הדמיון בניהם? על פי מה קהל היעד שלכם מבצע החלטות? כל אלו יכולים לתרום לכם להבין מה יגרום ללקוחות שלכם לראות במועדון כדבר משתלם ומטיב ובהודעות שאתם שולחים כמועילות ומסייעות ולא מציקות ומיותרות.
שאלות ותשובות
מועדון לקוחות הוא מערכת שמאגדת פרטים על הלקוחות ומציעה להם הטבות, כדי ליצור קשר טוב יותר ולהגביר נאמנות לעסק.
בעבר, כשהתחרות בשוק הייתה פחות אינטנסיבית, אנשים נשארו נאמנים לעסקים בלי צורך במועדונים. היום, בגלל שוק תחרותי ופרסום רב, מועדוני לקוחות חשובים כדי לשמור על הלקוחות.
אוספים מידע אישי כמו שם, גיל, מין, מקום מגורים ופרטי התקשרות כמו טלפון ומייל.
כדי להתאים ללקוחות פרסומות והצעות שמתאימות להם אישית וכך להגביר את העניין והנאמנות.
מאפשרת לפרסם מסרים מותאמים אישית, מה שמגביר את הקשר של הלקוח לעסק.
מאפשרת להבין הרגלי קנייה, לנתח את התנהגות הלקוחות ולשפר את השיווק וההצעות.
כי מועדון בלי לקוחות אמיתיים הוא בזבוז זמן וכסף.
הנחות, צבירת נקודות, מבצעים בלעדיים והטבות מיוחדות כמו ימי הולדת.
לבדוק מה הם עושים טוב או פחות טוב, מה מושך לקוחות ואיך להתאים את המועדון לצרכי הקהל.
על ידי שילוב תכנית עסקית עם ייעוץ שיווקי כדי למקסם את ההכנסות והיעילות של המועדון.