ייעוץ ארגוני – מהו?

ייעוץ ארגוני נדרש לכל גוף עסקי, ציבורי או חברתי אשר מבקש לשפר את הדינמיקה הארגונית תוך כדי זיהוי ותיקון דפוסים שליליים בניהול משאבי אנוש, במטרה ליצור תנאים לשגשוג, פיריון עבודה גבוה ושביעות הרצון בקרב העובדים.

התחום הרחב והמקיף שקרוי ייעוץ ארגוני עוסק במגוון רב של נושאים הקשורים לפעילות משאבי אנוש בארגונים. יועצים עסקיים נעזרים במגוון שיטות עבודה אפקטיביות ומהירות השפעה, המבוססות על מחקרים פסיכולוגיים וסוציולוגיים חדשניים.

כיצד יכול ייעוץ ארגוני לסייע לחברה עסקית או ציבורית?

בשנים אחרונות הביקוש ליועצים ארגונים לחברות עלה באופן ניכר וזאת בשל המודעות ההולכת והגדלה של רבים מהמנהלים ובעלי החברות מהדור החדש לחשיבות של בניית תהליכים דינאמיים המאפשרים צמיחה והתפתחות בתור תנאים הכרחיים להצלחה עסקית. על כך, המטרה של ייעוץ עסקי לארגון הינה להניע תהליך אשר יוביל לשינויים בתפיסה הארגונית תוך הטמעת דפוסי עבודה חדשים המושתתים על מטרות מדויקות ומוגדרות היטב. שינויים אלה מתחמים מחדש את הסביבה וממשקי העבודה, נהלי התקשורת, הגדרת התפקידים והיחסים המקצועיים בין העובדים ועוד. הפעילות של הייעוץ הארגוני יכולה להיות קצרת טווח אך תוצאותיה חייבים להישמר לאורך שנים רבות. על היועץ הארגוני לדאוג לכך שהדפוסים החדשים יהפכו לאבני הבסיס היציבות והאיתנות של עקרונות הארגוניים בחברה.

כדי שהתפיסות החדשות יושרשו היטב בחברה, על יועץ עסקי להתאים את המכלול התיאורטי לפרקטיקה. כלומר, ליצור גישה ייחודית המותאמת באופן ספציפי לצרכי הגוף הארגוני שאיתו הוא עובד. בעיני יועץ ארגוני, כל חברה שמזמינה את שירותיו מהווה מעין אורגניזם חי, ייחודי באופיו, בצרכיו ובמטרותיו, עם מכלול חד פעמי של חולשות ונקודות החוזק. לכן, מה שמתאים לחברה אחת, לא בהכרח יתאים לאחרת. יועץ ארגוני צריך להפגין גמישות ורגישות כלפי הלקוח, לזהות ולהבין את צרכיו הייחודיים ולבנות תכנית עבודה שמאגדת בתוכה פתרונות אינדיבידואליים ומקוריים.

תהליך הייעוץ נדרש לחברות במקרים כאשר יש צורך בשינוי של המבנה הארגוני בהנהלה או בצוות העובדים, תוך הגדרה מחדש של נהלי עבודה להתייעלות ולשיפור הפיריון, יצירת התממשקות בין מחלקות וצוותי עבודה, שדרוג דרכי העברת המידע בתוך מחלקות ובין המחלקות ועוד.

באלו נושאים מטפלים יועצים ארגוניים?

כאמור, ייעוץ ארגוני עוסק בכל סוגי הפעילות של כוח האדם ומשאבי האנוש בחברה. בנוסף לטיפול בקשיים ארגוניים ספציפיים, יועץ ארגוני יכול לתת שירות של הערכת עובדים, לקיים סדנאות או פעילות של דינאמיקה קבוצתית למנהלים, לבצע אימון מנהלים, לקיים ראיונות עם העובדים בנושאים ספציפיים ועוד.

התפקיד של יועץ ארגוני, בין אם חיצוני ובין אם הינו עובד החברה, משתנה בהתאם לסוגיה בה הוא מטפל. כך למשל, אם הארגון מזמין יועץ ארגוני על מנת לשפר מכירות, טיב הייעוץ שיינתן לו יהיה שונה בתכלית מזה שיידרש לצורך צמצום ההתפטרויות של העובדים. במקרה הראשון, יתמקד היועץ בגורמים האנושיים שמעקבים את ההצלחה העסקית ובמקרה השני הפוקוס יועבר על תנאי העבודה, היחסים בין העובדים ובין העובדים והמנהלים, האווירה וכדומה.

יועץ ארגוני

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים