יועץ עסקי לפתיחת עסק

הקמה של עסק חדש היא יציאה למסע מורכב, רב-פנים ובלתי צפוי, אותו יהיה קל יותר לצלוח בליווי יועץ עסקי מנוסה.

נתוני רוחב מלמדים שאחוזים ניכרים מהעסקים החדשים לא מצליחים להחזיק מעמד ונעלמים כעבור מספר חודשים או שנים. כדי שהדרך העסקית תתחיל ברגל ימין, חשוב לבצע עבודת הכנה יסודית ולתמרן את המהלכים הראשונים בחוכמה רבה. ייעוץ עסקי יכול לסייע מאוד בשלב זה בראשית חייו של העסק ולעזור ליזמים להוציא את חזונם לפועל, לא משנה אם העסק מתמקד בקמעונאות, בסיטונאות או בכלל במתן שירות. כדאי לפנות ליועץ עוד לפני שמתחילים, אבל גם אם כבר עשיתם צעדים ראשוניים ואתם נתקלים בקשיים – עדיין לא מאוחר ליצור קשר עם יועצים עסקיים.

ייעוץ עסקי לעסק חדש

היערכות כלכלית

אחד השלבים התכנוניים הבסיסיים ביותר הוא בדיקת ההיתכנות הכלכלית. שגיאות בהערכת עלויות עשויות להיות משמעותיות ולגרור מצוקה תקציבית, כך שבשלב המקדים חשוב לקחת בחשבון עלות של משכורות, מאמצים פרסומיים, שכירת או רכישת שטח, התקנת ציוד ורכישת מיכון נדרש, חבילת ביטוח, הוצאות תפעוליות שוטפות ועוד. הכרחי לאתר מקורות מימוניים שישמשו לא רק לגיוס ההון הראשוני הנדרש להקמת העסק, אלא אף להחזקת הראש מעל המים במהלך תקופת ההרצה עד לנקודה בה העסק יתחיל להחזיר את ההוצאות. נדרשת לקיחת טווח ביטחון שתספק רזרבות כספיות לשימוש בעת הצורך. ייעוץ כלכלי מיועץ עסקי יסיע לעסק חדש לבנות בסיס איתן לעסק.

הקמת תשתית עסקית

בשלב ההקמה יש להשקיע מאמצעים בגיוס עובדים וקביעת גובה המשכורות, בגיבוש המבנה הארגוני ובהגדרת הסמכויות, ייעוץ ארגוני יעזור מהשלב הראשון יהווה יתרון לעסק. חשוב ליצור מנגנוני בקרה ולבחור תוכנות דיגיטליות שיסייעו בביצוע מעקב שוטף אחר הנעשה בעסק, תוך הקפדה מהרגע הראשון על תיעוד שוטף בדוחות מסודרים. יש להתחיל בביצוע ניטור צמוד של המלאי ובבחינת דרכים להגדלת התפוקה וההיצע ללקוח. על היועץ העסקי לסייע בבחינת אפשרויות שונות להתנהלות מול רשויות המס ורשם החברות בשאלת הגדרת הישות המשפטית כעוסק מורשה או פטור ולחילופין חברה בע"מ. מובן שנדרשת גם פתיחת חשבון בנק עסקי הנפרד מחשבון העו"ש הפרטי.

מבנה תכנית עסקית

למידת השוק

למידה מעמיקה נחוצה ביותר כדי להצליח בחדירה לסביבות תחרותיות. מחקר שוק מוצלח יכלול פילוח של קהל היעד הרלוונטי והכרת האופי, הצרכים ודפוסי הצריכה שלו, לצד בחינת השחקנים הקיימים בגזרת השוק והשוואת מחירים מול גופים מתחרים. מתחייבת למידת האתגרים האופייניים בענף, התקשרות ראשונית עם ספקים מקצועיים ובחירת מיקום אסטרטגי להקמת העסק, לצד שקלול עלויות הכרוכות בבחירת מיקומים מבוקשים.

תוכנית אסטרטגית

ניסוח תוכנית עסקית הוא אבן דרך בהקמת העסק. תוכנית סדורה תציב יעדים ברי מימוש לעסק החדש ותקבע את הערכים שלו ואת שאיפותיו בתחומו, תוך הקפדה על ריאליות והסתמכות על עובדות מוצקות ותחזיות אמינות. אחרי שמבצעים אפיון בסיסי של העסק החדש, יש לנסח אסטרטגיה עסקית רהוטה, שתציג במבט מאקרו את דרכי הפעולה השיטתיות בהן ינקטו העסק והנהלתו בצדדים השונים שלו ואף תקבע דרכי התמודדות עם תרחישים שונים.

אסטרטגיה שיווקית

מטרתה של תוכנית שיווק היא להניח את אבני היסוד להקמת מערך מכירות ושירות לקוחות שיקדם את פניהם של הלקוחות הראשונים, מתוך הבנת החשיבות הקריטית של יצירת רושם ראשוני חיובי ומזמין. מערך זה יידרש לרכוש את אמון הלקוחות ובשאיפה למשוך אליכם לקוחות ותיקים של מתחרים, באמצעות הדגשת הערך שהעסק החדש מציע וייחודו בענף. יש להחליט על אופן הקידום הראשוני של המותג, במסעות פרסום, ברשתות חברתיות וקידום אתרים ולהקדיש תשומת לב לתחזית המכירות. חשוב לבסס תוכנית שיווקית איכותית למרות שאת פירותיה לא תמיד רואים בטווח הזמן המיידי, מכיון שלוקח זמן לחדור לתודעה צרכנית ובמיוחד כאשר כבר מוכרות לצרכנים חברות אחרות הפועלות בגזרת השוק.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    גם העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים