ריגול עסקי, חוקר פרטי ומה שביניהם

ריגול עסקי, חוקר פרטי ומה שביניהם

בשנים האחרונות אנו שומעים את המושג חוקר פרטי פעמים רבות במיוחד בהקשר לריגול עסקי. למרות שריגול עסקי הוא עבירה פלילית האסורה על פי החוק, רבים מהארגונים הגדולים וכן אנשים פרטיים משתמשים בתחום זה על מנת למצוא מידע עסקי על החברה המתחרה ולהתחרות בה בהתאם.

ריגול עסקי וחוקר פרטי

לכל ארגון יש מידע רגיש וסודות מסחריים שונים אשר כוללים מאגרי לקוחות, דו”חות מחקר, מידע פיננסי ועוד. כל סוג מידע כזה מצד מתחרה עלול לאיים על עצם קיומו של העסק, ולכן ארגונים שונים מודעים לתככים והמזימות השונות שהמתחרים מעורבים בהם בכדי לעשות רווח מהיר על חשבונם או להשיג מידע שיגרום למתחרה להיות מובס.

השגת מידע רגיש וסודות שונים על המתחרה הם למעשה ריגול עסקי. פעולת הריגול יכולה להתבצע דרך אדם כלשהו מהחברה אשר מתחזה, באמצעות מצלמות נסתרות, הקלטות סתר ואמצעי ריגול אחרים. מאחר וריגול עסקי מהווה גורם משמעותי במלחמת ההישרדות היומיומית של חברה, מחליט העסק להיעזר בשירותי יועץ עסקי וחוקר פרטי, לעיתים סמוי, אשר מחליט לבדוק ולעקוב אחרי החפרפרת שמרגלת על העסק. דרך החוקר פרטי מקבל העסק מידע מלא על החפרפרת המסתתרת וכיצד ניתן להביסה.

כיצד ניתן לזהות ריגול עסקי

  • על מנת לזהות ריגול עסקי או חפרפרת העומדת מאחורי הריגול, חשוב לפעול בשיטה זהירה, בטוחה ולהיטמע בסביבת הארגון.
  • מאחר וחפרפרות מדברות בחוץ הן גם מדברות בתוך הארגון וחשוב להקשיב למה שהן אומרות ולהתייחס בכובד ראש למידע שהן מעבירות.
  • יש לשים לב האם קיימת תופעה אשר חוזרת על עצמה ומשאירה סממנים אשר מצביעים על כך שהחפרפרת קוראת את הארגון כמו ספר פתוח ופועלת בהתאם.
  • שינויים בהתנהגות מצד העובד יכולים להסגיר את החפרפרת. ההתנהגות תסגיר באופן ישיר, אך יש חפרפרות מתוחכמות יותר אשר מתנהגות באופן רגיל בתוך החברה וקשה לעלות עליהן.
  • הסיבה לריגול עסקי יכולה להיות גם אידיאולוגית, אם נעלה בהקשר זה את פרשיית ענת קם. במקרים אלו האמצעים הטכנולוגיים אינם יעילים, שכן ההתמודדות עם גורם אנושי שיש לו גישה חופשית למידע לא תמיד מעלה את החשד הנדרש.

מה מאפשרים לנו ריגול עסקי וחוקר פרטי להשיג

שילוב בין ריגול עסקי עם יכולות חקירה וריגול בשילוב מחקר מעמיק של מקורות שונים עוזרים לנו לקבל מידע ממקורות רבים ושונים. בדרך זו אנו מקבלים מידע ממקורות שונים עם גישה מידית למומחים ומאגרי מידע במגוון תחומים. שילוב זה מאפשר לנו מספר דברים:

  • אספקת מודיעין עסקי חשוב על השותפים העסקיים, מתחרים, שווקים, מגמות, והיבטים שונים.
  • חשיפה ומניעת פעילויות שונות של ריגול עסקי והעברת מידע סודי ורגיש כמו תכנית עסקית אשר עשויים לחבל בעסק ולמנוע צמיחה לאורך זמן.
  • איתור גנבות בעסקים ומפעלים בו בזמן שמעבירים סחורות ממקום למקום.
  • חשיפת האזנות סתר במשרד ובבית וכך לעלות על הריגול העסקי שמחבל לכם בעסק.

קטגוריות:

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים