מיתוסים על ייעוץ ארגוני

מיתוסים על ייעוץ ארגוני

מיתוסים על ייעוץ ארגוני

מיתוסים נפוצים על ייעוץ ארגוני ויועצים ארגוניים.

היועץ המושיע

בעלי עסקים ומנהלים יוצאים מנקודת הנחה שיועצים עסקיים ויועצים ארגוניים הם בגדר קוסמים שיבואו ומיד יגידו מה הבעיה בארגון ומה בדיוק צריך לעשות כדי לגאול את העסק מצרותיו. ייעוץ כזה עלול להסתיים בתוכנית עסקית מצוינת ומקיפה שמעלה אבק על המדף.

מי שהתנסה כבר בקבלת שרותי ייעוץ ארגוני יעיד כי ה”אמת” נמצאת בתהליך השינוי הארגוני, שיתוף תפיסות, נקודות מבט, מסקנות ולמידה. שינוי ארגוני מוצלח מושתת לא רק על המלצות מקצועיות של היועץ הארגוני, אלא בעיקר ההבנה של השלכות ההתערבות ואופן הטמעת השינויים בארגון בהתחשב בתרבות הארגונית ואופיו, על שיתוף הפעולה של הלקוח, ויישום ההמלצות שנוגעות בתחומים מגוונים החל מהשינוי במבנה הארגוני, אסטרטגיה שיווקית של החברה ועד הטיפול בעובדים, ייעוץ תעסוקתי והכשרה מקצועית.

“הייתי שם, עשיתי את זה”

לקוחות שמעולם לא קיבלו שירותי ייעוץ ארגוני בעבר נוטים לתת העדפה ברורה ליועצים ארגוניים שייעצו בעבר לארגונים מאותו סוג וטיפלו בבעיה דומה. אין ספק שעל פניו אמור להיות קשר בין ניסיון מסוג זה לבין הצלחת תהליך הייעוץ. ואילו אם ננסה לרגע להבין, מה הם הכישורים החשובים ביותר של היועץ הארגוני, נראה כי הם לאו דווקא הבנה עמוקה של המוצר או השירות בו מתמחה העסק, אלא התקשורת עם הלקוח, חשיבה מערכתית, הובלה והטמעה של השינוי הארגוני אשר יהיה ייחודי לכל עסק ועסק, גם אם הם באים מאותו ענף ומתמודדים עם אותם הקשיים.

יועץ ארגוני אובייקטיבי

ההתפתחויות האחרונות במחקר של התנהגות ארגונית, תורת המערכות ותיאורית הכאוס הובילו להבנת העובדה שיועץ עסקי הופך להיות חלק מהמערכת הארגונית ברגע שהוא בא במגע איתה. עם תחילת תהליך העבודה היועץ משפיע על הארגון והארגון משפיע על היועץ. הצלחת התהליך תמונה בשיתוף, משוב, תגובה ולמידה.

היועץ המאבחן

התפיסה של ייעוץ ארגוני כפעולה חד פעמית שמאבחנת את הבעיה, נותנת הוראות לתיקון ופתרון סופי היא מוטעית בשורשה. הארגון אינו מנגנון מכני עם גלגל שיניים שבור שצריך להחליפו. זו היא מערכת דינמית ומשתנה באופן מתמיד שבה כל תתי המערכות פועלות בתאום הדדי ומשפיעות אחת על השנייה. שינוי תת מערכת מסוימת (מבנה ארגוני, מחלקה, צוות, תפקיד או אפילו עובד אחד) עשוי להשפיע על אחרות ולהוביל לצורך בהסתכלות ובחינה של הארגון כולו מחדש. לכן ייעוץ ארגוני מהווה תהליך מעגלי מתמשך ולא פעולת אבחון חד פעמית.

תכנית עבודה סופית

בדרך כלל אחרי הפגישות הראשונות עם הלקוח מתגבשת תכנית עבודה כתובה שמפרטת מטרות ופעולות אותן יש לבצע. לרוב, תהליך העבודה מוצלח יוביל לשינויים בתכנית המקורית ויש לראות בכך דבר טבעי וחיובי.

קטגוריות:

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים