ייעוץ עסקי לרשתות המזון

ייעוץ עסקי לרשתות המזון

ייעוץ עסקי לרשתות המזון

רשתות המזון בישראל חיות בסביבה תחרותית ביותר ובכל עת ניתן לראות כיצד צצות להן חנויות הנמצאות בתחום המזון אך בה בעת גם את נפילתן. כאשר עולה המחשבה על הרחבת עסק בודד לרשת של סניפים, ישנה מחויבות עמוקה לבדוק את הרעיון העסקי והפוטנציאל הטמון בה וזאת על מנת לייצר מנגנון פעיל הממונע להצלחה לטווח ארוך.

רשתות המזון של ימינו השתנו מאוד ב – 20 שנים האחרונות וכיום הן מציעות מגוון רחב של אפשרויות החל ממוצרי מזון, אביזרים ביתיים, פריטי קוסמטיקה ואפילו עד לביגוד. רובם הגדול של רשתות המזון מסתמכות על תכנית עסקית דומה, אך הרצון להתרחב ולשגשג הוא זה אשר מצריך ליווי עסקי אשר יביא את בעלי העסק למחשבה מחודשת ומציאת נקודות אשר יעלו את רשת המזון דרגה אחת מעל כולן.

הכנת תכנית עסקית מחודשת

תכנית עסקית לרשתות מזון תתחיל בסקירה נרחבת ואומדן מדויק על מצב שוק רשתות המזון. בישראל, כיום, ישנן כ – 5 רשתות מזון ענקיות בפרישה ארצית ומולן ניצבות רשתות מזון קטנות יותר המבקשות להיבדל מהן. תכנית עסקית מובנית תנתח את פלח המסחר המקומי ותציע היבטים על האוכלוסייה המקומית, עסקים לוקאלים, מיקום אסטרטגי ותרבות התנהגותית. חלק מן המידע נאסף מתוך מאגר האוכלוסין וחלקו על ידי עריכת סקרים.

לאחר שלב ההכנה, ניתן להכין תכנית אשר תבליט את ייחודיותו של בית העסק על כל סניפיו תוך הבאה בחשבון של מספר גורמים מכריעים כמו: תקציב, עיצוב, הוצאות עתידיות מול הכנסות, עבודה עם ספקים, אבחון כח אדם פנימי, שירותים נלווים ועוד. השלבים הללו קריטיים ביותר כדי לקבוע את הטון המוביל להמשך מינוף התהליך.

ייעוץ ארגוני לרשתות מזון

מאחר ומדובר ברשת של חנויות בעלי 2 סניפים ומעלה, אחת מנקודות המפתח להצלחה עסקית תלויה בהרכב הארגון, כלומר, בית העסק. רשתות מזון הן עסק לכל דבר וככאלה יש להביט בהם בצורה נקיה וחדה. ריבוי סניפים מגביר את הצורך עבור ייעוץ ארגוני מאחר ובכל סניף ישנם בעלי תפקידים ומשרות בתחומים שונים אשר ניתן לחלקן לקטגוריות הבאות:

  • מטה החברה – מנהלים, אחראי שיווק וניתוח סטטיסטי.
  • ניהול סניף – מנהלי סניף, אחראי משמרות, מנהלי חשבונות.
  • ניהול מחסן – מנהלי מחסן, אחראי מלאים, אחראי הזמנות וקבלת סחורות.
  • ניהול פנימי – סדרנים/יות, קופאים/יות, אחראי אזורים (קצביה, דגים, פירות, מעדניה וכו’), מנהלי במת קופות.
  • בעלי תפקידים שונים – חברות ניקיון, ניהול אדמיניסטרטיבי, חברות שמירה ואבטחה.

ייעוץ ארגוני מתבצע על ידי יועץ עסקי המקבל את כל המידע ובוחן אותו בעין אובייקטיבית לחלוטין, ללא כל התייחסות אישית. הסדר הארגוני שבו עובדת רשת המזון תהיה שונה במהותה בכל סניף בגלל גורמים חיצוניים ותתחשב בצרכים העיקריים של בית העסק.

ייעוץ שיווקי לרשת מזון

הכלי הגדול ביותר הנמצא בידי רשת מזון הוא היכולת של מנהליה לשווק אותה בצורה הטובה ביותר על ידי בחירת אסטרטגיות שיווקיות שונות. נקודת המוצא של ייעוץ שיווקי נכון מתחילה בסקירה הדמוגרפית ונותנת מבט מעמיק על קהל היעד הסובב את רשת המזון בכל סניף בו היא נמצאת. ההבנה מי האוכלוסייה אשר תיכנס ותוציא את מיטב כספה ברשת המזון, תמנף להצלחה גבוהה משום שמדינת ישראל מחולקת לאזורים והכנסות כלכליות משתנות.

כאשר מידע זה התקבל ניתן להעלות אופציות להנעת גלגלי השיווק כמו:

חגיגת טעימות ברשת המזון

הבאת התכולה הפנימית של רשת מזון קדימה והפצתה לקהל הקונים היא אסטרטגיה שיווקית אשר גורמת לפרסום רחב יותר ופנייה גדולה בפריסה ארצית. במסגרת “חגיגת טעימות” ניתן להביא שפים אשר יבשלו בסדנאות, בעלי מסעדות שיבחרו את מוצריהם, סדרנים וסדרניות אשר יעברו בין הלקוחות ויציעו לטעום ולנסות את מרכולת רשת המזון ועוד. זהו פתח נפלא למשיכת קהל, כאשר תחילתו היא בעבודת הפרסום.

עבודה עם יצרנים מקומיים

דרך נוספת להבדיל בין רשתות המזון היא לייצור קשרים עם יצרנים מקומיים ובכך להביא, לא רק תועלת עבור רשת המזון, אלא גם תעודד ייצור ושיווק מקומי במקום לייבא תנובה חיצונית. ניתן לייצור קשר עם חקלאים, בעלי משקים, מחלבות ועוד. לבוא איתם בשיתוף פעולה ואף לשווק את רשת המזון כאחת המתמחה בעידוד ייצור מקומי.

מועדון לקוחות ברשת מזון

יצירת קשר אישי עם לקוחות היא לא רק דרך למשוך אותם אלא גם אופציה לשמר אותם לטווח ארוך. על ידי יצירת מועדון לקוחות אנשים נכנסים לתוך מאגר שלם המציע להם אפשרויות בהתאמה אישית לצרכים האישיים שלהם. שליחת הודעות טקסט על מבצעים קרבים למשתייכים למועדון הלקוחות, שליחה של עיתון חודשי, הפקת קופונים אישיים ודיגיטאליים למימוש באתר האינטרנט, צבירת נקודות בכל קנייה – אלו הם רק חלק מן האפשרויות והיתרונות שמועדון לקוחות יכול להציע לקהל הרחב.

יצירת קשר עם לקוחות

אחת מן הדרכים לשיווק היא הפנייה לקהל לקוחות על ידי מדיות חברתיות. זהו עידן טכנולוגי ביותר המסתמך על רשת האינטרנט והפרסום עובר דרכה בזרם שוטף ומהיר. מחקרים רבים מראים כי בניית אתר של רשת מזון ופרסום בדפים עסקיים בתוך רשתות מדיה כמו פייסבוק, אינסטגרם, יו טיוב וטוויטר גורמות לאנשים להרגיש מחוברים יותר בצורה אישית. המדיות הללו הן דרך מעולה, לא רק לייצור קשרים והרחיב את קהל הקונים, אלא גם כדרך נוספת לפרסום של אירועים קרובים, מכירות ענק מיוחדות, מבצעים ועוד.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים