כמה עולה ייעוץ עסקי

כמה עולה ייעוץ עסקי

כמה עולה ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי הוא שירות מאוד אינדיבידואלי וזורם. היועץ העסקי בא במטרה לשפר ולייעל את העסק ולכן הוא צריך להתאים תכנית אישית לכל לקוח ולבצע פעולות שונות במסגרתה. בנוסף לכך,

הפעולות והתכניות המבוצעות על ידי היועץ העסקי ביחד עם הבעלים תלויות בעסק ובמצבו ולכן עלולות להשתנות במהלך הזמן בהתאם לצרכים המשתנים של העסק. כל אלו הופכים את ההתעסקות עם תמחור שירותם של יועצים עסקיים למורכב יותר ומעט מייאש, אך ניתן להבין כיצד לתמחר את השירות שלהם עבור עסקים קטנים, בינוניים וגדולים לפי כמה קריטריונים פשוטים.

המחיר המוצע

בראש הרשימה נמצא המחיר אותו יועץ עסקי גובה. כעיקרון, ייעוץ עסקי ובתוכו גם ייעוץ פיננסי, לא צריך להיות שירות יקר באופן מופרז. לרוב, יועצים עסקיים דורשים בין 300 – 400 שקלים על כל שעת עבודה, אך יש גם כאלו הדורשים 700 – 800 שקלים. בהמשך נבין האם היועץ העסקי שווה את המחיר הגבוה, במקרים אלו. לעיתים יועצים עסקיים אף מתמחרים את עבודתם לא באופן שעתי אלא לפי פגישות, שם טווח המחירים נע בין 750 – 1200 שקלים.

שיטת העבודה והצוות

לאחר התמחור הראשוני, כדי להבין כמה כסף יש לשלם ליועצים עסקיים יש להבין על מה יועצים עסקיים מקבלים תשלום. יועץ עסקי הוא תפקיד מעט מעורפל כי הוא כולל הרבה סוגים של ייעוץ ועזרה, הבנת המצב הכלכלי של העסק, הבנת המצב הבין אישי בתוכו והבנת המטרות, השאיפות של הבעלים ומול זאת את תפקודו השוטף. כל אלו הם תנאי בסיס לעבודתו של יועץ עסקי והתכניות שהוא בונה דרכם היא השירות שהוא מספק. לכן אדם שמחליט על דרך פעולה עוד לפני שמבין את אופן הפעולה של העסק על כל רבדיו, עושה את עבודתו באופן חלקי ולקוי והשירות שלו כנראה לא באמת מותאם לעסק ולא יכול לעזור לו באופן המקסימלי.

מעבר לכך, יועץ עסקי הוא אמנם האדם המתכנן את התכנית העסקית והפעולות שצריכות להיעשות על מנת לפתח או להציל את העסק אך הוא לא אמור לעבוד לבדו. לכל יועץ עסקי יש צוות עבודה שכולל גם ייעוץ פיננסי, אימון עסקי ואימון אישי למנהלים, ייעוץ שיווקי ועוד שירותים רבים המשתנים לפי העסק והצרכים שלו. תרומתו של יועץ עסקי אשר התעקש לעבוד לבד תהיה דלה לעסק ולכן התמורה שהוא אמורה לקבל על כך אמורה לשקף את זה.

ניסיון ותחומי עבודה

עוד תופעת לוואי שנוצרת בעקבות חוסר ההבנה של אנשים שונים את מהות המקצוע והצורך בו היא יועצים עסקיים רבים שהם חסרי ניסיון או ידע מספק בתחום. יועץ עסקי הינו אדם בעל הכשרה מתאימה כמו תואר במנהל עסקים או יעוץ עסקי באופן ספציפי, או לפחות בעל ניסיון בניהול בין אם בחברה גדולה או קטנה שינסה לחולל מהפיכה בתחום הסחר של בית העסק. כל אלו מבטיחים לנו שלאדם הבנה אמיתית של המקצוע והדרישות בו, ושהעצות והתכניות שלו בעלות ערך מקצועי ואמינות. יש לנהוג ביתר חשדנות כלפי יועץ עסקי שהתנסה באופן דל בייעוץ ובא מתחומים אחרים כיוון שלא תמיד ערך העבודה והדרישות בה מובנים לו, ועל כן עבודתו לא תמיד תהיה אפקטיבית וכך העלות בהתאם.

לבסוף, כדאי להבין את תחום ההתמחות של היועץ העסקי. לעיתים, יועצים עסקיים באים מהתחום הפיננסי ויותר מתמחים בתחומים כלכליים ובייעוץ כספי. יועצים אלו לרוב יהיו יועצים המומלצים על ידי בנק ומוצמדים אלינו לאחר שקיבלנו הלוואה או אישור ממנו. כדאי לבחון אצל יועצים כאלו אלו תחומים הם נוגעים בהם וכמה ניסיון יש להם בתחומים לא כלכליים. התשלום שלהם צריך להיות מבוסס על העבודה בה הם מתמחים.

 

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים