ייעוץ עסקי לעסק משפחתי

ייעוץ עסקי לעסק משפחתי

בעולם כולו קיימים סוגים רבים של חברות ועסקים – קטנים, גדולים, רשתות או חנויות שכונתיות, עסקים דיגיטליים או כאלו שבסיסם בשטח וביניהם גם עסקים משפחתיים. עסקיים משפחתיים הם ייחודיים לא רק בעובדה שהקשרים בין השותפים והעובדים שונים מהרגיל אלא ישנה גם דרך מחשבה שונה בה נוהגים בעלי עסקים משפחתיים; היעדים שלהם שונים, המשברים מיוחדים להם וההישגים אליהם יכולים להגיע הם אדירים. ייעוץ עסקי לעסקים משפחתיים יכול להעצים את כל הדברים הנכונים ולנסות למתן ולצמצמם את ההשלכות הפחות טובות.

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי לעסקים משפחתיים מתמקד ביחסים המורכבים בין בני המשפחה והתאמת תכנית עסקית ייחודית למצבם. יועצים עסקיים מציעים לעסקים משפחתיים גם שירותי גישור, העברת העסק מדור לדור והכשרת דור חדש לעבודה בעסק ומתמקדים בהצבת מטרות בהתאם לצרכים ולאתגרים של בני המשפחה שהם בעלי העסק עצמו.

יתרונות של עסק משפחתי

מקור כוחו של עסק משפחתי טמון בקרבה שקיימת בין האנשים המנהלים ועובדים בו. עבודה עם בן משפחה מאפשרת היכרות צמודה, מחשבה דומה ורצון בהצלחה הדדית. עבודה לצד אנשים שאתה מכיר ואוהב מאפשרת תקשורת כנה ופתוחה יותר וחיבור עמוק יותר לעסק ולמטרותיו. עובדים בעסקים משפחתיים יודעים שגורל אהוביהם, בדומה לשלהם תלוי בעסק ועל כן יש להם להט גדול יותר להצליח ומוכנות להשקיע יותר מזמנם, כספם ויכולותיהם בכדי לגרום לו להצליח. בנוסף, בעסקים משפחתיים רבים העסק עובר מדור לדור וצעירי המשפחה נחשפים לעבודה מגיל קטן ולכן לומדים אותה טוב יותר ומתמקצעים בה. ההמשכיות של עסקים משפחתיים גם מסייעת לבעלי עסקים אלו לפתח אופן חשיבה שאחרים מתקשים בו מיוחד – תכנון ושאיפה לטווח הארוך מתוך הרצון להשאיר לדור אחריהם את העסק.

חסרונותיו של העסק המשפחתי

על אף השאיפות הרבות, האכפתיות והרצון להטיב עם בני המשפחה האהובים, עסקים משפחתיים נוטים לצנוח מאמוציונליות וריבים פנימיים. קשה מאוד להפריד בין האישי למקצועי וזוהי תכונה שלא ניתן לוותר עליה בניהול עסק, במיוחד כשהוא נוגע לאנשים קרובים ביותר. ההשפעה של בעיות מהבית על המצב בעבודה והסטת החלטות לכיוון סובייקטיבי המונע משיקולים שלא נוגעים לטובת העסק גורמים לו בסופו של דבר לאבד כיוון ובדרך הזו הוא עלול להתרסק.

בנוסף, קיימת סכנה כלכלית כפולה לניהול עסקים משפחתיים, במיוחד כאלו המכילים את המפרנסים הראשיים היחידים של תא משפחתי כמו זוג נשוי. כאשר קיימים 2 מפרנסים ליחידה אחת שתלויים בגורלו של העסק, לא יוכל להיות איזון לתקופות של משבר מה שיכול להוביל לחוסר יציבות כלכלית לבני המשפחה.

התייחסות ליתרונות והחסרונות של עסק משפחתי בייעוץ עסקי

כאמור, ייעוץ העסקי המכוון לעסקים משפחתיים נועד על מנת להעצים כמה שיותר את היתרונות של עסק משפחתי, תוך ניסיון למזער את הנזקים וההתנהגויות השליליות שיכולות לנבוע מעסק כזה. לכן, ליווי עסקי לעסקי משפחה נעשה תוך קביעת יעדים קפדניים, תחומי עבודה מוגדרים עם תכנון פיננסי הדוק. המחשבה מאחורי הדברים היא לנטרל כמה שיותר את האימפולסיביות והאמוציות שעלולות להתלהט ולאפשר דרך התכנון וההגדרה מראש של המשתנים השונים להעצים את קשרי העבודה וההשראה. הבנה ותכנון נכון של העסק, עובדיו ומטרותיו יסייעו לבעלים להגיע ליעדים אליהם כיוונו תוך שמירה על הקשרים המשפחתיים ובדרך זו כל המשפחה תוכל להרוויח.

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

    יועץ עסקי
    יועץ עסקי

    העסק שלך יכול להרוויח יותר!

    לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים