קורס ייעוץ עסקי בקרוב נפתח מחזור נוסף של הקורס ללימודי ייעוץ עסקי לפרטים >> |
ענף טיפולי היופי הינו אחד הענפים המשגשגים ביותר בשנים האחרונות וזאת הודות לתודעה ההולכת וגוברת של נשים וגברים כאחד לטיפולי אסתטיקה. מכוני יופי רבים נפתחים בכל עת בין אם מדובר במכונים הנמצאים ביחידה נפרדת בבית או במכון הנמצא במקום מסחר ומציע את שירותיו לקהל הגדול. תחום זה הוא בעל היצע רב אך גם בעל ביקוש מסיבי ולכן ניתן לראות את העלייה החדה בפתיחת מכוני יופי אך מנגד גם דעיכה של עסקים קטנים יותר שלא כוונו היטב להשגת המטרות העסקיות.
מכון יופי הוא עסק לכל דבר והוא מחויב להצלחה כמו כל חברה אחרת הנמצאת בתחום זה או אחר. גדילתם וצמיחתם של מכוני יופי קשורה לא רק באופי הטיפולים הנרחבים הניתנים בהם כמו טיפולי פנים, הסרת שיער, איפור קבוע ועוד, אלא גם ביכולת שלהם לשרוד בתחום כל כך תחרותי. ליווי עסקי מוקפד מכוון להצלחת בית העסק ולהבאת תוצאות גוברות אשר באות לידי ביטוי גם מבחינה של הצלחה פיננסית וגם להצלחה ושגשוג לטווח הארוך.
אחד הכלים המנהליים הראשונים שאותם יש למצוא הוא "מה מייחד את בית העסק?", מהו האלמנט המעלה את החברה מעל אחרות בתחום תחרותי? האלמנט המייחד את מכוני היופי קשור בתקשורת ובחיבור האישי שבין המטפל והלקוח. אם נשווה את מכוני היופי לעסקים אחרים נוכל להבחין ביתרון הגדול ביותר שזו החוויה של הלקוחות בזמן שהייתם במכון.
כאשר מגיעים למכון יופי, מתרחש תהליך מופלא של תקשורת בינאישית המכוונת להנאת הלקוח. בשונה מעסקים אחרים אשר בהם הלקוחות "נכנסים ויוצאים", במכוני יופי ישנה התייחסות מרכזית בחוויית הלקוח מאחר והוא שוהה בבית העסק זמן ממושך יותר מן הרגיל. ההיבט האישי והיחס האינטימי כלפי כל אדם הוא זה אשר מבדיל עסק משגשג מעסק דועך.
הפנייה לייעוץ עסקי לסלון יופי לא באה רק כדי למצוא מהי נקודת הייחודיות של מכון היופי, כי אם גם במטרה לבנות תכנית עסקית שלמה שתפלס את הדרך בצורה ברורה יותר ובטוחה להצלחה לטווח ארוך. על מנת לעשות זאת ישנם מספר כלים הניתנים לביצוע במכוני יופי:
מכון יופי מכוון לאסתטיקה וככזה גם החזות החיצונית שלו צריכה להיראות בהתאם. מכון יופי צריך להיות נקי ומצוחצח בכל עת, נעים וחמים לכל החושים, מקום אשר יעביר מסר חד והשראה של אווירה מזמינה לכלל הלקוחות.
אחד הכלים הטובים ביותר להבדל בין מכוני יופי עוסק בשמירה המתמידה על שימוש במכשור מתקדם וזה מה שיעשה את ההבדל הגדול בין טיפול יופי למכון. כאשר בית עסק מציע ללקוחותיו טיפולים שונים במכשור עכשווי ישנה אמירה חד משמעית על התעדכנות מתמדת.
בנוסף לכך, בעלי מכון יופי עוברים השתלמויות בכל עת ואינם קופאים על שמריהם. תעודות סיום ותעודות הסמכה על יכולת טיפול במכשור או בשיטות מתקדמות יש תמיד לתלות על הקירות למראה עיניהם של הלקוחות, על מנת להעביר להם גם את תחושת הביטחון כי הם בידיים הכי בטוחות.
בין אם מדובר במכון יופי אשר מעסיק עובד אחד בלבד או מכון יופי עם רשת של סניפים – למראה החיצוני יש השפעה רבת מימדים. זהו תחום העוסק בטיפוח היופי והאסתטיקה ולכן, חשוב יותר מכל לשמור על מראה נקי, שיער אסוף בקפידה, איפור מרוסן ולבוש מוקפד המכיל חלוק לבן עם שם המכון.
גם מכון יופי הנמצא בבית צריך שיווק ופרסום וניתן לעשות זאת בדרכים שונות כאשר בזמן בנייתה של תכנית עסקית היועץ יעלה חלק של ייעוץ שיווקי ובמטרה למקסם את יכולת ההפצה של בית העסק בין אם הוא קטן או גדול כאחד.
כדי לעזור במלאכת השיווק, יש ביכולתו של מכון יופי לעשות מספר דברים:
הצלחה עסקית של מכון יופי היא הצלחה של בית עסק לכל דבר וכך בדיוק יש להתייחס לנושא זה. יועץ עסקי מקצועי יערוך אבחון עסקי מדוקדק ובו הוא יקבל תמונה מלאה על אופי החברה, נקודות החוזק שלה, נקודות התורפה שלה ויבנה תכנית ברורה אשר תפתח את בעליו הן מבחינה מנהלית והן מבחינה אישית במטרה להגיע לשגשוג והצלחה עסקית בטווח הקצר והארוך.