קורס ייעוץ עסקי בקרוב נפתח מחזור נוסף של הקורס ללימודי ייעוץ עסקי לפרטים >> |
תעשיית ההייטק בישראל מהווה בשנים האחרונות את מנוע הצמיחה של המשק הישראלי. בישראל פועלות כיום למעלה מ-7,000 חברות הייטק העוסקות בתחומי האינטרנט, התקשורת, ה-IT ותוכנות ארגוניות ועוד. למרות העובדה כי חברות אלו מציעות מוצרים ופתרונות טכנולוגיים חדשניים, לא כולן מצליחות לשגשג וחלקן אף לא מצליחות לשרוד. הסיבה לכך נעוצה פעמים רבות בבעיות ניהול פנימיות או התנהלות עסקית שגוייה מצד בעלי החברה ומנהליה.
לרוב בעלי ומנהלי החברות מתקשים לזהות את אותן בעיות ניהוליות ולכן נעזרים בשירותיו של יועץ עסקי חיצוני לצורך עשיית "סדר" ארגוני, שיפור התוצאות העסקיות ומקסום הרווחים.
יועץ עסקי הוא בעל ידע והשכלה רחבה בתחומי הניהול והעסקים ובעל ניסיון בליווי ויעוץ לחברות. היועץ העסקי מסייע לחברות בגיבוש אסטרטגיה עסקית, קביעת מדיניות, שיפור התקשורת הארגונית, התייעלות תהליכי העבודה וליווי הפעילויות העסקיות.
תפקידו של היועץ העסקי מתמקד במספר תחומים:
תהליך הייעוץ יעשה בדרך כלל בשלבים, באמצעות פגישות עבודה קבועות לאורך זמן. בראשית הליך הייעוץ יבחן היועץ את המצב הקיים בחברה בהתמקדות על התחום הפיננסי, הבאת כוח אדם אופטימלי, תהליכי העבודה בחברה ובפוטנציאל הגלום בה. בשלב הבא יוגדרו היעדים אליהם שואפת החברה להגיע ובהתאם לכך תורכב תכנית עבודה אסטרטגית ומפורטת שתוביל להשגתם. היועץ העסקי ילווה את החברה לאורך כל שלבי התהליך וכן יסייע בבניית מערך מעקב ובקרה שיאפשר למנהלי החברה להתמיד ולהשתמש בו גם לאחר השלמת התהליך.
יועץ עסקי טוב הוא בעל ערך רב לכל עסק. יתרונו של יועץ עסקי נובע מכך שהוא רואה ממבט-על באופן מקצועי ואובייקטיבי את כל חלקי הפאזל המרכיבים את התמונה. ליועץ העסקי יש את ארגז הכלים המקצועי הנדרש לסייע לחברות הייטק בהקמה, כמו גם לחברות במשבר או לחברות בתהליכי שינוי וצמיחה.
שימוש בשירותיו יתרום רבות לחברות הייטק בתחילת דרכן, הנדרשות לבנות תכנית עסקית לצורך שכנוע משקיעים פיננסים להשקיע בהן. כמו כן, יסייע בבנייה והטמעה של תהליכי עבודה יעילים ובכך להימנע בהמשך הדרך מהתנהלות מוטעית אשר עלולה להזיק לחברה.
עבור חברות הייטק ותיקות שנקלעו לקשיים, בדומה לחברות לואו טק, הסתייעות בשירותיו של יועץ עסקי תסייע לשיקום וביסוס יציבות החברה מחדש, באמצעות בניית תכנית עסקית מותאמת, חיזוק ההון האנושי ובניית מערך עסקי עדכני ומדויק.
חברות הייטק רבות חייבים את עצם קיומן, צמיחתן או חדירתן לשווקים חדשים ליועצים עסקיים אשר סייעו בהובלתן למקום של רווח, הצלחה ושגשוג.