קורס ייעוץ עסקי בקרוב נפתח מחזור נוסף של הקורס ללימודי ייעוץ עסקי לפרטים >> |
מבנה התכנית העסקית: ראשי פרקים ותאור קצר של הפרקים והסעיפים. מדריך לכתיבת התכנית העסקית לגיבוש המודל העסקי, הגדרת מקורות רווח, התוכנית השיווקית, תקציבים ולגיוס משקיעים ושותפים פוטנציאליים.
המסרים העקריים של התוכנית העסקית המציגים את המשמעויות העיקריות של התוכנית העסקית. מומלץ להשלים את כתיבת פרק זה לאחר השלמת התוכנית העסקית.
אורך הפרק: עד 3 עמודים.
פרק זה מתיחס להזדמנויות העסקיות, ערכים שהעסק מייצר עבור לקוחותיו וכיצד הוא עונה על הצורך של השוק.
אורך הפרק: עמוד עד עמוד וחצי.
תאור המוצר או השרות.
התמחיר כולל עלויות יצור, תשלומי ההעברה, העמסות ורווח.
ניתוח מוצרים / שירותים מתחרים בטבלת השוואה.
תאור השוק / הענף ברמת המאקרו: גודל הענף, שרשרת האספקה, מספר שחקנים וכו'
הגדרת שוק היעד: תאור קהל היעד, מיקום גיאוגרפי, התפלגות גילאים, הרגלי צריכה, צרכים וכד'
טבלת השוואה של המתחרים העיקריים
טבלאות מיצוב המציגות את חלוקת השוק על פי מחיר, איכות, מגוון וכד'
מקורות הרווח
מודל ההכנסות
מיזמים ושותפויות אסטרטגיות
ניתוח SWOT ואסטרטגיה שיווקית
תוכנית שיווקית ואמצעים לגיוס לקוחות
יעדי שיווק וטבלת תחזית מכירות
תוכנית מכירות
עלויות ותקציבים
תאור אופן התפעול של העסק
כח אדם ותרשים המבנה הארגוני
טבלת מבנה עלויות שכר חודשיות ושנתיות
טבלת מבנה עלויות הנהלה וכלליות
תוכנית עסקית דוח אדם ותפעול >>
טבלת עיקרי משמעויות פיננסיות
דו"ח תחזית רווח והפסד
דו"ח תזרים מזומנים
דו"ח מקורות ושימושים
ניתוח נקודת איזון
ניתוח רגישויות
בניית תוכנית עסקית מהווה שלב קריטי בהקמת עסק חדש או הבראת עסק קיים. כדי להפיק תועלת מקסימלית מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ אצל יועץ עסקי מקצועי.