קורס ייעוץ עסקי בקרוב נפתח מחזור נוסף של הקורס ללימודי ייעוץ עסקי לפרטים >> |
5 טעויות נפוצות בבניית וקידום אתר עסקי באינטרנט
הרבה אנשי עסקים לא מבינים את היתרונות של טכנולוגיות מתקדמות, ובונים אתר סטטי. אתר סטטי פירושו שאי-אפשר לשנות שום מידע ועיצוב באתר לאורך זמן בהתאם לדרישות הזמן. אתרים שכאלו "מזדקנים" במהירות, המידע כבר אינו מעניין משתמשים, העיצוב משעמם …
הפתרון למצב הזה הוא לבנות אתר דינמי, אשר מאפשר בקלות שינוי ועדכון של המידע באתר , לרבות את העיצוב שלו. כדי לשנות או לעדכן את המידע באתר דינמי לא צריך מומחה – כל אדם שיודע לעבוד בוורד יכול לעשות זאת.
אתר עסקי חייב להיוולד מתוך מטרות ברורות. רוב אנשי העסקים בונים אתר רק בגלל האופנה – "לכל החברים והמתחרים שלי יש אתר אינטרנט ואני חייב שיהיה לי.."
אתר צריך להיות עם מטרה! לדוגמה: למכור שירותים או מוצרים, למשוך לקוחות חדשים, לשפר ולחזק את יחסי הציבור.
אנשי עסקים בעלי אתר עסקי לעתים קרובות לא משקיעים בקידום אתר במנועי חיפוש, כגון (גוגל). אתרים אלה הופכים מהר מאוד ללא תחרותיים, אף אחד לא רואה אותם ובסופו של דבר, שיעור המבקרים באתר שלא מקדמים, יורד לאפס. זכור: משתמשי האינטרנט, לא מגיעים מעבר לדף השני של תוצאות החיפוש ב-Google! זוהי המשימה של קידום, להיות בעמוד הראשון או השני של תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלך.
בעיה זו נפתרת כשמבצעים פעם בשבוע בדיקות של המיקום האתר במנועי החיפוש, לפי מילות מפתח. כמו גם הגדרת התוכנית הסטטיסטית Google Analytics, לאיסוף נתוני מעקב.
טעות נפוצה נוספת: לאחר סיום בניית אתר, בעלי אתרים שוכחים לפחות פעם בשבוע ליצור עותק גיבוי של התוכן האתר. מצב זה עלול להוביל לאובדן נתונים יקרי ערך במקרים של כשל בחשמל או פריצות באירוח שרתים.
בנוסף לכך מומלץ להתקין תוכנה אנטי-ספאם באתר, כדי למנוע מילוי אתר במידע לא רלוונטי או פרסומי.
אנשי עסקים רבים שוכחים כי אתר עסקי הוא כלי שיווקי רב עוצמה באינטרנט. אתר טוב עשוי להביא מאות לקוחות חדשים בחודש. תוצאות אלו ניתן להשיג, בין היתר על ידי עדכון תכנים באתר באופן שוטף.
נכתב על ידי דמיטרי ז'יטובצקי מנהל שיווק "שחר יועצים"
–