ייעוץ עסקי לחברת אופטימל
ייעוץ עסקי לחברת חיתוך לייזר
ייעוץ עסקי לחברת חיתוך לייזר
ייעוץ עסקי לחנות תאורה
ייעוץ עסקי לאדריכל
ייעוץ עסקי לחברת התייעלות אנרגטית
ייעוץ עסקי למפעל ספקי כח
ייעוץ עסקי לחדרי בריחה
ייעוץ עסקי למסעדה
ייעוץ עסקי ליצרן שלטים
ייעוץ עסקי למכון טיפוח
ייעוץ עסקי לבית דפוס
ייעוץ עסקי לבית דפוס
ייעוץ עסקי לקבלן חשמל
ייעוץ עסקי לצלם
בין לקוחותינו:
קריירה בייעוץ עסקי









מכירה של עסקים
סדנה לבעלי עסקים
קורס ייעוץ עסקי
בקרוב נפתח מחזור נוסף של הקורס ללימודי ייעוץ עסקי
לפרטים >>
    ליווי עסקי
    אבחון עסקי
    ייעוץ שיווקי
    אימון עסקי
    ייעוץ פיננסי
    ייעוץ ארגוני
    ייעוץ אסטרטגי
    תוכנית עסקית
    אבחון כוח אדם
    ייעוץ קריירה
    ייעוץ עסקי בחיפה
    סדנאות והרצאות
    סמינרים לעסקים
    קורס ייעוץ עסקי
    סיפורי הצלחה
    עסקים למכירה
    קריירה בשחר יועצים
    צור קשר
    קריירה בייעוץ
    לימודי ייעוץ עסקי
    קורס יועצים עסקיים
    מט"י
    קרנות מימון והלוואות
    אקסל לעסקים
    יועצים עסקיים
    מאמרים
ייעוץ שעובד!

הקמתו של עסק כולל בתוכו אלמנטים רבים כאשר המטרה העיקרית העומדת לנגד בעלי העסק היא יכולת ההישרדות בשוק כל כך תחרותי לטווח הרחוק. אחת מאבני הדרך החשובות ביותר בעת פתיחת עסק או שימור עסק קיים היא הצורך בגיוס לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים לאורך זמן. דרגת הסירוב של אנשים היא אומנם גדולה ונובעת ממניעים של חשדנות או פחד לסוגים שונים של הפסדים כספיים, אך ישנם מספר אפשרויות שיווקיות המכוונות למטרות אלו כגון; יצירת הטבות ומבצעים, פרסום אגרסיבי, שירות לקוחות מיטבי, קמפיינים אינטראקטיביים ועוד. אחד הכלים החזקים ביותר בתחום המציב מטרה לגיוס ושימור לקוחות הינו הקמה של מועדון לקוחות.

ניהול מועדון לקוחות

מהו מועדון לקוחות

נאמנות הינה מילת מפתח כאשר מדובר על קשר שבין בעל העסק לבין קהל הלקוחות ועל מנת לייצור מצב של נאמנות מציע בעל העסק תכנית מפורטת המעניקה העדפות ומבצעים בלעדיים לאותם אנשים אשר נכנסו למאגר מועדון הלקוחות. ברחבי העולם תכנית מועדון הלקוחות ידועה יותר בשמה "Loyalty Club" וזאת לאור העובדה כי מדובר על ביסוס של נאמנות הדוקה בין בעלי החברה ללקוחות באמצעות מוצרי חינם, הטבות והנחות, ימי שיא ייחודיים ועוד.

מחקרים מראים כי אדם הנמצא בתוך מאגר של מועדון לקוחות ישקיע כ – 60% מכספו ברכישת מוצרים או שירותים של בית העסק לעומת לקוח אשר אינו נמצא במאגר זה. הכדאיות של הקמה וניהול מועדון לקוחות חיונית ביותר ויכולה להניב הצלחה כלכלית בכ – 90% וזאת הודות לניהול נכון ומכוון של מועדון לקוחות.

יתרונות מועדון לקוחות

להקמה של מועדון לקוחות מספר יתרונות בולטים המייעלים את הקשר בין הלקוח לבעל העסק:

  • שיווק יעיל – עסק אינו פורח ומשגשג לבדו ויש בו צורך מתמיד לעבודה עם ייעוץ שיווקי. ההוצאות הכספיות שאותם מוציא בעל חברה על שיווק ופרסום מסתכמות בהון לא קטן על מנת להביא לקוחות חדשים. בעזרת הקמה של מועדון לקוחות ניתן לצמצם את ההוצאות הללו על ידי פנייה שיווקית ממוקדת מטרה לקהל רלוונטי בכלים טכנולוגיים מתקדמים.
  • הגדלת מכסת המכירות – כאשר לקוח חדש נכנס לבית העסק ורוכש מוצר או שירות, יש ביכולתו להיכנס למאגר מועדון לקוחות. הסטטיסטיקה מראה כי ההסתברות שאדם זה ישוב לרכוש שוב בבית העסק גדולה בהרבה מלקוח שאינו נמצא במועדון.
  • שיווק מפה לאוזן – אדם מרוצה מכניסה למועדון לקוחות יעיל יביא עמו עוד לקוחות, זוהי שרשרת שיווקית המגדילה לא רק את מאגר הלקוחות כי אם גם את כמות ההכנסות המצופות.

ניהול מועדון לקוחות

ניהול של מועדון לקוחות טומן בחובו מרכיבים רבים שאותם יש להכיר היטב על מנת להביא לתשואה אופטימלית מכלי זה.

תכנון ראשוני

השלב הראשון של ניהול מועדון לקוחות הוא שלב התכנון שבו יש להתחיל במלאכת איסוף הנתונים על קהל הלקוחות העתידי והרלוונטי לעסק. שאילת שאלות כמו: לאיזה קהל פונים המוצרים? מהו טווח הגילאים? האם ישנה בחירה מגדרית? מהם תחומי העניין שאליהם פונים המוצרים או השירותים של בית העסק?

גיבוש תכנית עסקית

השלב הבא בהקמה וניהול מועדון לקוחות הוא הכנת תכנית עסקית מובנית אשר מתאימה לצרכי הלקוחות בדרכים שונות כמו צבירת נקודות, הנחות מיוחדות לחברי מועדון בלבד או מצטרפים חדשים, הטבות על מוצרים או שירותים אשר פונים לאנשים מסוימים וכו'.

מדיניות קבועה

אחד היתרונות בניהול מוקפד של מועדון לקוחות היא האפשרות של בעל העסק לבחור כיצד לשמר את לקוחותיו במספר דרכים: הנחות קבועות לחברי מועדון, שוברים כספיים על צבירה, קופונים מיוחדים לימי הולדת ואירועים אחרים, משלוח קטלוגים להצצה ראשונית וימי מכירה מיוחדים.

הגדלת הכנסות במועדון לקוחות

שימור לקוחות

את המהמורה הראשונית של הבאת לקוח לבית העסק אומנם עברתם, אך כעת ניצבת לפניכם מלאכת השמירה על הלקוח הקיים. כדי לשמור על קשר רצוף עם לקוחות יש לפעול מספר מישורים:

  • ניוזלטר – זהו מידעון דיגיטאלי המיועד למסור מידע עתידי על מבצעים, הנחות ואירועים מיוחדים של בית העסק. ניוזלטר נשלח למייל הלקוח בתדירות אשר תקבע בעת בניית תכנית עסקית בהמלצתו של יועץ עסקי. בדרך כלל, ניתן לראות כי ניוזלטר יוצא אחת לחודש וזאת במטרה שלא להעמיס על הלקוח יתר על המידה.
  • הודעות טקסט – שליחת SMS או מסרונים במדיות שונות היא דרך מעולה להעברת מידע קצר וישיר על שיווק חדש.
  • כרטיסי הטבות – מעבר להכנת כרטיס מועדון ניתן להציע גם כרטיס הטבות בעת רכישות מצטברות. הכרטיס אוגר בתוכו את המידע ולאחר מספר מסוים של קניות ניתן לקבל מתנות או הנחות גדולות יותר על ידי ניצול נקודות.
  • דואר אלקטרוני – דרך נוספת, קלה, יעילה וזולה לשימור לקוחות היא שליחה של מייל אישי. המיילים נשלחים על מנת לשמור על קשר אישי כמו בימי הולדת, ימי נישואין ועוד. זהו כלי נגיש ביותר אשר נמצא בשימוש נרחב אצל רוב האנשים.

הדגש החשוב ביותר בניהול נכון של מועדון לקוחות הוא המשך הלמידה של הרגלי הצריכה מצד הלקוחות. אין מצב שבו ניתן לקפוא על השמרים, עסק הוא דינאמי ביותר וכך גם האנשים המושפעים מאמצעי התקשרות, הפרסומות, הטרנדים המובילים, הכלכלה העולמית – יש צורך מתמיד לחדש ולשפר את מאזן הנאמנות במועדון הלקוחות.


ייעוץ עסקי

ליווי עסקי
ייעוץ עסקי בצפון
אבחון עסקי
ייעוץ שיווקי
אימון עסקי
ייעוץ כלכלי
ייעוץ ארגוני
ייעוץ אסטרטגי
תוכנית עסקית
אבחון כח אדם
ייעוץ קריירה
הרצאות לעסקים
סמינרים לעסקים
קורס ייעוץ עסקי

מאמרים

ייעוץ עסקי
ניהול תקציב
עסקים קטנים
מטרות עסקיות
הפסדים שרואה חשבון לא רואה
ייעוץ עסקי להרחבת העסק
עומס ותהליכי עבודה
מלכודת - התרחבות עסקית
שונא יועצים עסקיים?
ההבדל בין ייעוץ לליווי עסקי
ייעוץ עסקי מגדיל מכירות
יישום הייעוץ העסקי
יועץ עסקי
מי מנהל לך את העסק?
מבנה תוכנית עסקית
יועצים עסקיים

סדנאות לעסקים

הנוסחה הסודית לעסק מרוויח
סדנת שיווק
סדנת ניהול
המחסום הראשון של מנהל
ביזור סמכויות
ניהול זמן
פייסבוק לעסקים

מימון והלוואות

הלוואות במסלול מהיר
הקרן לעסקים קטנים
מימון לעסקים בינוניים
קרן היצואנים
האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית
קרן הגליל

אקסל לעסקים

קובץ ניהול לקוחות
איתור ומיון נתונים
שליחת מכתבים ללקוחות
מדבקות למכתבים ללקוחות
שליחת SMS ללקוחות

תוכנית עסקית

מבנה התוכנית העסקית
תמצית מנהלים
המוצר / השרות
השוק
ההזדמנות העסקית
התחרות
תוכנית השיווק

מט"י

מטי בירושלים
מטי ברעננה
מטי בראשון לציון
מטי בחיפה
מטי בקריות
מטי בעכו
מטי בכרמיאל
מטי בטבריה
מטי בנצרת
מטי נצרת עלית
מטי בקרית שמונה
מטי בראש פינה
מטי בבית שאן

ייעוץ עסקי  במרכז - שדרות רוקח 100, גני תערוכה תל אביב  |  ייעוץ עסקי בצפון  - שד' ההסתדרות 32, צ'ק פוסט, חיפה   |   מדיניות פרטיות  |  קידום בגוגל | פרסום אתרים  קידום אתרים
css.php