התקשרו לייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי לחברת אופטימל
ייעוץ עסקי לחברת חיתוך לייזר
ייעוץ עסקי לחברת חיתוך לייזר
ייעוץ עסקי לחנות תאורה
ייעוץ עסקי לאדריכל
ייעוץ עסקי לחברת התייעלות אנרגטית
ייעוץ עסקי למפעל ספקי כח
ייעוץ עסקי לחדרי בריחה
ייעוץ עסקי למסעדה
ייעוץ עסקי ליצרן שלטים
ייעוץ עסקי למכון טיפוח
ייעוץ עסקי לבית דפוס
ייעוץ עסקי לבית דפוס
ייעוץ עסקי לקבלן חשמל
ייעוץ עסקי לצלם
ייעוץ עסקי לחנות וילונות
ייעוץ עסקי לקבלן
ייעוץ עסקי למרכז רפואי
ייעוץ עסקי ליהלומנים
ייעוץ עסקי למעצבים
ייעוץ עסקי לחברת סטארטאפ
ייעוץ עסקי לחברות
ייעוץ עסקי לחברות בניה
ייעוץ עסקי לקבלני חשמל
ייעוץ עסקי לחברת הפקה
ייעוץ עסקי לחברת ייעוץ
ייעוץ עסקי לחברת מערכות כיבוי אש
ייעוץ עסקי למשווקים
ייעוץ עסקי לחברת תפעול
ייעוץ עסקי לקבלני חשמל
ייעוץ עסקי לבית אבות
ייעוץ עסקי לדפוס
ייעוץ עסקי למשרד חקירות
ייעוץ עסקי לעסקים
ייעוץ עסקי לקבלני ספרינקלרים
ייעוץ עסקי לעקבלני ספרינקלרים
מזרחי הלפרין
סטיקי
ענבר
קפהדרציה
ייעוץ עסקי לרשתות מזון
ייעוץ עסקי לחברת אחזקות ופרויקטים אדריכליים
ייעוץ עסקי ליבואנים
ייעוץ עסקי לבית תוכנה
ייעוץ עסקי לחברת מכטרוניקה
ייעוץ עסקי לבית דפוס
ייעוץ עסקי לחנות מוצרי תאורה
ייעוץ עסקי לקצביה
ייעוץ עסקי למפעלים
בין לקוחותינו:
קריירה בייעוץ עסקי

מהן הדרכים היעילות ביותר להתמודדות עם מצב של אי וודאות עסקית?

המשבר הפיננסי שפוקד את עולמנו בימים אלו, בעקבות ההתפשטות של נגיף הקורונה, פוגע בראש ובראשונה בבעלי עסקים קטנים ובינוניים, ולכן זה רק טבעי שרבים מכם חשים תסכול ואובדן שליטה. הדאגות בהחלט מובנות והן אינן חסרות בסיס. יחד עם זאת, חשוב לשמור על קור רוח, לחשוב בהיגיון ולא לשכוח שבאווירה של בלבול ואי וודאות קל מאוד לעשות טעויות. להחלטות עסקיות פזיזות ולא מחושבות עלולות להיות השלכות הרות אסון.

זה מה שקרה לחברה העוסקת בתחום המדיה והתקשורת, אשר החלה לשווק פוסטים במדיה חברתית "פייסבוק" מוצר שאינו קשור לתחום התמחותה: ג'ל היגיינה לידיים – אלכוג'ל המבוקש ביותר בזמנים אלו. ולא רק זה, אלא שהיא הציע לצרכנים את המוצר במחיר גבוה בהרבה ממה שמקובל בשוק. התגובות הזועמות של הגולשים לא איחרו להגיע. הפעילות הכושלת של החברה יצרה יחסי ציבור שליליים והובילה לקריסת המוניטין של המותג.

ייעוץ עסקי לתקופת משבר פיננסי

על פניו, הקמפיין של החברה התנהל על פי אסטרטגיה שיווקית סטנדרטית: החברה זיהתה צורך בקרב הצרכנים, המוצר אכן נדרש ומבוקש, התחרות בשוק נמוכה – אין סיבה שלא למכור אותו במחיר גבוה. ואולם, לא רק שהקמפיין לא צלח, אלא שתוצאותיו גרמו למשבר אימון של הצרכנים כלפי המותג.

עשה ואל תעשה בתקופת המשבר

אז מה יכולים לעשות בעלי עסקים כדי לעבור את התקופה המאתגרת הזאת בשלום ואפילו לצאת ממנה מחוזקים? קודם כל, שווה ללמוד מהעבר. העולם העסקי המודרני חווה לא מעט משברים ובתי העסק שפעלו נכון במהלך המשבר, השכילו להינצל מפשיטת רגל. לפניכם – רשימת "עשה ואל תעשה" המבוססת על סיפורי המקרה של מאות בתי עסק שהצליחו לנצח את המשברים הפיננסיים שהרעידו את עולמנו בשנים 2000, 2008 ו-2012:

  • תקופת המשבר אינה זמן טוב לחיפוש מקורות הכנסה חדשים. תתמקדו אך ורק בתחום ההתמחות שלכם, עשו רק את מה שאתם יודעים לעשות היטב ואל תנסו "להמציא את עצמכם מחדש". אל תצאו להרפתקאות ואל תתפתו לנצל הזדמנויות בזק כדי לעשות כסף מהיר.
  • דווקא עכשיו, כאשר העסק שלכם חווה מפולת, חשוב במיוחד להתנהל באופן אנליטי ומחושב. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לאסוף ולנתח נתונים סטטיסטיים על בסיס קבוע. הקפידו לעבור יום יום על דוחות שיווק ומכירות, חקרו שינויים בדינמיקה עסקית, אבחנו דפוסים חדשים בהתנהגות צרכנים ובחרו להשקיע רק במה שעובד הכי טוב.
  • גם אם עצרתם באופן זמני כל פעילות מכירתית, אסור לכם להיעלם מהבמה הצרכנית. המשיכו לקדם את העסק באמצעות חיזוק ערכי המותג, הגבירו את הנוכחות הדיגיטלית והעצימו את התקשורת עם קהילת לקוחותיכם גם בעזרת ניהול מועדון לקוחות.
  • אל תיכנעו לתחושה של סוף העולם – הקפידו לנהל מערך תקין של עסק, שמרו על הסדר ושדרו בטחון כלפי העובדים, הספקים, הלקוחות והשותפים העסקיים. זאת ועוד, נצלו את הזמן של ההפסקה או ההפחתה במכירות כדי לארגן מחדש את הקונספט העסקי והשיווקי, כדי לתכנן פעילות לטווח ארוך, כדי לערוך את תכנית העבודה בהתאם לשינויים בשוק, כדי לחזק את ערכי המותג ולהכין קרקע יציבה לחזרה מהירה לפעילות אינטנסיבית מיד בסיום המשבר.

איזון וזהירות מחושבת

רבים מבעלי עסקים נוטים להיכנס לתקופת "צנע", להתחיל לחסוך ולבטל תכניות, לפטר עובדים ולצמצם את עסק בתקופות המשבר. אחרים, לעומת זאת, בוחרים בקיצוניות השנייה – לוקחים הלוואות, מגבירים פעילות ומנסים לשדר "עסקים כרגיל". מה נכון יותר? ובכן, לא זה ולא זה. צמצום העסק עלול למנוע מכם לחזור לשגרה כאשר המשבר יסתיים. לקיחת הלוואות, מצד שני, הינה פעולה מסוכנת מדי. ההתנהלות הנכונה בזמנים אלה הינה שמירה על איזון וזהירות מחושבת.

ולסיום, ההמלצה החשובה מכל: אל תאבדו תקווה. גם בימים קשים ביותר חשוב לזכור – המשבר הזה יחלוף, כפי שחלפו כל המשברים שלפניו. העידן המודרני דורש מבעלי עסקים כושר סתגלנות, גמישות מחשבתית ויכולת לעמוד איתן בשינויים ובהפתעות. זהו הזמן המושלם לתרגל מיומנויות אלה.

אנו ממליצים לכם לאמץ את האמירה האלמותית של ווינסטון צ'רצ'יל: "אדם פסימי רואה את הקושי בכל הזדמנות, אדם אופטימי רואה הזדמנות בכל קושי".

מלא שאלון ממוחשב מקיף ואנו ניצור עמך קשר על-מנת לקבוע פגישת ייעוץ עסקי ללא תשלום בכל הקשור לפתרונות יעילים למשבר נגיף הקורונה בחברה שלך.

התמודדות עם משבר כלכלי


ייעוץ עסקי

ליווי עסקי
ייעוץ עסקי בצפון
אבחון עסקי
ייעוץ שיווקי
אימון עסקי
ייעוץ כלכלי
ייעוץ ארגוני
ייעוץ אסטרטגי
תוכנית עסקית
אבחון כח אדם
ייעוץ קריירה
הרצאות לעסקים
סמינרים לעסקים
קורס ייעוץ עסקי

מאמרים

ייעוץ עסקי
ניהול תקציב
עסקים קטנים
מטרות עסקיות
הפסדים שרואה חשבון לא רואה
ייעוץ עסקי להרחבת העסק
עומס ותהליכי עבודה
מלכודת - התרחבות עסקית
שונא יועצים עסקיים?
ההבדל בין ייעוץ לליווי עסקי
ייעוץ עסקי מגדיל מכירות
יישום הייעוץ העסקי
יועץ עסקי
מי מנהל לך את העסק?
מבנה תוכנית עסקית
יועצים עסקיים

סדנאות לעסקים

הנוסחה הסודית לעסק מרוויח
סדנת שיווק
סדנת ניהול
המחסום הראשון של מנהל
ביזור סמכויות
ניהול זמן
פייסבוק לעסקים

מימון והלוואות

הלוואות במסלול מהיר
הקרן לעסקים קטנים
מימון לעסקים בינוניים
קרן היצואנים
האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית
קרן הגליל

אקסל לעסקים

קובץ ניהול לקוחות
איתור ומיון נתונים
שליחת מכתבים ללקוחות
מדבקות למכתבים ללקוחות
שליחת SMS ללקוחות

תוכנית עסקית

מבנה התוכנית העסקית
תמצית מנהלים
המוצר / השרות
השוק
ההזדמנות העסקית
התחרות
תוכנית השיווק

מט"י

מטי בירושלים
מטי ברעננה
מטי בראשון לציון
מטי בחיפה
מטי בקריות
מטי בעכו
מטי בכרמיאל
מטי בטבריה
מטי בנצרת
מטי נצרת עלית
מטי בקרית שמונה
מטי בראש פינה
מטי בבית שאן

ייעוץ עסקי  במרכז - שחם 30, פתח תקווה  |  ייעוץ עסקי בצפון  - שד' ההסתדרות 32, צ'ק פוסט, חיפה   |   מדיניות פרטיות  |  קידום בגוגל | פרסום אתרים  קידום אתרים
Call Now Buttoncss.php