אימון עסקי

עסקים רבים נאלצים להתמודד עם שינויים דינאמיים בעסק בכל עת במטרה להביא לרווחיות מקסימאלית ושיפור ההתנהלות העסקית בחברה. פנייה ליועץ עסקי באה מתוך הצורך להתאים את המטרות של בעל העסק ובנייה של תכנית עסקית מפורטת שתשיג את היעדים ותנחה את בעלי התפקידים השונים בחברה להמשך הדרך.

עבור מי מיועד אימון עסקי?

אימון עסקי נועד כאמצעי הכוונה לכלל בעלי התפקידים בארגון ולא רק לבעלי החברה או דרגים מנהליים. המטרה העליונה אשר אותה רוצים להשיג בכל בית עסק היא יצירה של ארגון יעיל שיעודד התייעלות עסקית ויביא להגדלת רווחים. ולכן, חשוב שאימון עסקי יכלול גם ייעוץ שיווקי ויבוצע לא רק לבעלי העסק אלא גם לבעלי תפקידים נוספים.

מטרות באימון עסקי

אימון עסקי הכולל אימון אישי מורכב ממספר מטרות על מנת לייעל ולשפר את המערכת
הכוללנית של חברות, ארגונים ובעלי עסקים:

 

    • אימון עסקי ליצירת תקשורת בינאישית עם העובדים בחברה במטרה להגיע ליעילות ורווחיות בבית העסק.

    • אימון עסקי ככלי ליציאה ממשברים קיימים ועתידיים.

 

    • אימון עסקי מאפשר לראות את באמצעות ייעוץ ארגוני את מטרות העסק בברור ומכיל את הכלים הנכונים ליצירה של חזון עסקי בר השגה.

 

  • אימון עסקי מפתח מיומנויות ניהול, כישורי מכירה ומנהיגות, קבלת החלטות והתמודדות עם שינויים פנים ארגוניים.

שיטות עבודה באימון עסקי

אימון עסקי מתמקד במספר שיטות עבודה:

 

    • אימון עסקי לעידוד יצירתיות – כאשר המאמן מציב בפני המתאמן סיטואציות הדורשות פתרון ומעודד את הנוכחים לגלות יוזמה ולהשתמש באמצעים יצירתיים. שיטה זו נפוצה במיוחד במקרים בהם המאמן יודע ומכיר את הפתרונות לבעיות אך מכוון את האנשים לחשיבה עצמאית במטרה לצאת ממשברים.

 

    • אימון עסקי בשיתוף – המאמן העסקי מציב בעיות הדורשות פתרון וממקד את קהל המתאמנים לחבירה משותפת ומציאת פתרון הולם לבעיה. שיטה זו יוצרת הקשבה, פתיחות ותקשורת בינאישית בונה למתן משוב סופי. באמצעות שיטה זו ניתן לקבל כלים רבים לדרכי פעולה בעסק והתמודדות מול מטרות.

 

    • אימון עסקי עם משוב הולם – שיטה זו מתמקדת באופן שבו אנשים מגיבים במגוון רחב של סיטואציות בעסק בפרט ובחיים בכלל. משוב הולם גורם לשינוי בהתנהגות, לא רק אצל העובדים אלא גם בדרגים המנהליים. באמצעות אימון למשוב הולם נותן המאמן העסקי כלים כיצד להתבונן על ביצועי עובדים ואיך ניתן לשנותם.

 

  • אימון עסקי במטרה ממוקדת – בשיטה זו של אימון עסקי ישנה התמקדות במטרות ולא בבעיות, כיצד ניתן להבדיל בין השניים וחזרה למסלול מכוון. המאמן העסקי מציב בפני המתאמנים שאלות ובעיות במטרה להגדיר מהו הפתרון היעיל ביותר ומיד לאחר מכן, מהם הדרכים להגיע לפתרון. אין התמקדות בבעיה ובגורמיה אלא הסתכלות עתידית וחתירה משותפת לעבר הפתרון האפשרי.

 

אימון עסקי הוא חלק חשוב מתהליך יצירתי של ייעוץ עסקי אשר בא לסייע בהשגת כל המטרות האפשריות בתוכנית העסקית, תוך הגדלת הרווחים, שיפור כלי העבודה והמדידה, שביעות רצון העובדים והתקשורת עימם.

לימודי ייעוץ עסקי

צור איתנו קשר

השאר פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

      יועץ עסקי

      העסק שלך יכול להרוויח יותר!

      לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים 

      יועץ עסקי
      יועץ עסקי

      העסק שלך יכול להרוויח יותר!

      לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים